Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Interakció, erőforrások és térbeliség

Az üzleti hálózatokban heterogén erőforrásokkal találkozunk. Ez azt jelenti, hogy minden egyedi erőforrás hasznossága és értéke nagyban függ attól, milyen további erőforrásokkal kombináljuk, más szóval ez az érték az erőforrás tágabb üzleti hálózatban betöltött térbeli elhelyezkedésétől alapvetően függ. Az erőforrások heterogenitása egyben azt is jelenti, hogy az interakciók a vállalati határokon átívelő értékteremtés eszközei. Ennek megfelelően az interakció segítségével a vállalatok növelhetik egyes heterogén erőforrásaik s akár teljes erőforráshalmazuk értékét. Az interakció révén a kooperáló partnerek erőforrásai térben is pozicionálódnak egymáshoz képest: hol közelebb kerülnek, hol eltávolodnak egymástól. Az interakciókban lezajló változások az egyes erőforrások térbeli jellemzőinek változását is magukkal hozhatják. Ezzel együtt az interakció hatásosan közelíti egymáshoz az erőforrásokat, s konzekvensen növeli értéküket annak függvényében, hogy mennyire ágyazódnak egymásba.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave