Keszey Tamara, Gyulavári Tamás

Marketingtervezés


A szegmens leírása

Sok vállalat esik abba a hibába, hogy túl általánosan fogalmazza meg célcsoportját – például csak annyit határoz meg, hogy „a fiatalokat” kívánja megcélozni. Ez nagyon általános és túl tág meghatározás, mert egy felsőfokú végzettséggel rendelkező, 27 éves Budapesten élő, kozmopolita életstílussal jellemezhető, magas jövedelmű fiatal jogásznő keresleti sajátosságai jelentősen eltérhetnek egy szintén 27 éves, fiatal, hagyományos értékrenddel bíró, szakközépiskolát végzett kaposvári asztalosétól. Azért is érdemes minél pontosabban jellemezni a szegmenseket, mert egy marketingszakember több adatbázissal is dolgozhat a munkája során. Ezek szegmensekkel történő összekötése sokszor a leíró változók segítségével történik. Például a médiatervezés során egy patrióta szegmensbe tartozó fogyasztó médiahasználati szokásairól nincs közvetlen információ. Azonban, ha tudjuk, hogy az idetartozó fogyasztók milyen demográfiai ismérvekkel rendelkeznek, pontosabban ki lehet választani az őket elérő csatornákat. Az alábbiakban támpontokat adunk ahhoz, hogy egy vállalat precízen körül tudja írni a megcélozni kívánt szegmenst, mind a fogyasztói, mind a szervezeti piacokon.

Marketingtervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 014 4

A marketingtervezés során a menedzsereknek nagyon összetett folyamatokat kell egymáshoz hangolniuk. A számtalan marketingeszköz és azok végtelen kombinációja, a párhuzamos marketingprogramok interakciói, valamint mindezek stratégiai, taktikai vonatkozásai komplex döntési helyzeteket hoznak létre. Ennek következtében a marketingmenedzserek csak akkor tudnak tudatosan építkezni, ha megfelelő struktúrákban gondolkodnak, és rendelkeznek olyan elméleti keretekkel, amelyek segítenek a szerteágazó tevékenységben rendet teremteni.

Keszey Tamara és Gyulavári Tamás szakkönyve egyrészt segít megérteni az egyes részterületeket, kibontja az egyes eszközök hatásmechanizmusainak hátterét, másrészt olyan struktúrákat kínál, amelyek keretet adhatnak a marketingtervezéshez, és ezáltal megkönnyítik a szakemberek munkáját. A könyvet ajánlom mind a kezdő, mind a gyakorlott menedzserek számára, akik kézikönyvként használhatják a napi munkájuk során.

Princz Andrea, marketingmenedzser,

FrieslandCampina

Hiányt pótol a Marketingtervezés szakkönyv, amely a marketingtervezés folyamatát szilárd elméleti alapokra helyezve, a magyar gazdasági viszonyokat is szem előtt tartva mutatja be. A könyv kiváló gyakorlati példák segítségével mutatja be a marketingtervezés rendszerét, rávilágítva annak legújabb, XXI. századi kihívásaira is. A könyv rendszerezettsége és szakmai megalapozottsága óriási segítség a területtel ismerkedő felsőoktatási hallgatók számára, a mester- és alapképzésben egyaránt. Keszey Tamara és Gyulavári Tamás könyve azonban nem hiányozhat a marketing világában dolgozó azon szakemberek könyvtárából sem, akik tudatos marketingtervezéssel szeretnék versenytársaiknál gyorsabban felismerni az új piaci lehetőségeket és választ adni a felmerülő vevői igényekre.

Szűcs András, marketingigazgató,

HILTI Hungária

Hivatkozás: https://mersz.hu/keszey-gyulavari-marketingtervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave