Keszey Tamara, Gyulavári Tamás

Marketingtervezés


Piacalakító vs. piacvezérelt stratégia

A marketing-szakirodalom mindig hangsúlyozza, hogy a hosszú távú siker a vevők számára nyújtott értéken alapul, és nehezen fenntartható, ha a vállalat nem veszi figyelembe a piaci keresletet. A vevői igényeknek való megfelelés sokszor azért ütközik akadályokba, mert a vállalati vezetők úgy gondolják, hogy képesek megváltoztatni a vevők elvárásait. A piacalakító stratégia (ld. 7.1. táblázat) során a vállalat radikális innovációt valósít meg, akár új árszinteket is képes létrehozni, vagy esetleg újratervezi az értékesítési utakat. Összességében megváltozik a korábbi üzleti modell, amelyben a vállalatok addig gondolkodtak. Ennek hatására a vállalat mozgástere kitágul. A piacvezérelt stratégia esetében erre nem képes a vállalat, ezért a hangsúly az igények minél precízebb megismerésére tevődik át, amelyeket a vállalat megpróbál kiszolgálni. Fontos azonban kiemelni, hogy a piacalakító stratégia is csak akkor sikeres hosszú távon, ha az valamilyen rejtett szükségleten alapul. Ez esetben inkább arról van szó, hogy a vállalat képes felismerni és bátran elébe menni azoknak az igényeknek, amelyeket még a vevő sem tud magának azonosítani, vagy nem tudja azokat jól artikulálni.

Marketingtervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 014 4

A marketingtervezés során a menedzsereknek nagyon összetett folyamatokat kell egymáshoz hangolniuk. A számtalan marketingeszköz és azok végtelen kombinációja, a párhuzamos marketingprogramok interakciói, valamint mindezek stratégiai, taktikai vonatkozásai komplex döntési helyzeteket hoznak létre. Ennek következtében a marketingmenedzserek csak akkor tudnak tudatosan építkezni, ha megfelelő struktúrákban gondolkodnak, és rendelkeznek olyan elméleti keretekkel, amelyek segítenek a szerteágazó tevékenységben rendet teremteni.

Keszey Tamara és Gyulavári Tamás szakkönyve egyrészt segít megérteni az egyes részterületeket, kibontja az egyes eszközök hatásmechanizmusainak hátterét, másrészt olyan struktúrákat kínál, amelyek keretet adhatnak a marketingtervezéshez, és ezáltal megkönnyítik a szakemberek munkáját. A könyvet ajánlom mind a kezdő, mind a gyakorlott menedzserek számára, akik kézikönyvként használhatják a napi munkájuk során.

Princz Andrea, marketingmenedzser,

FrieslandCampina

Hiányt pótol a Marketingtervezés szakkönyv, amely a marketingtervezés folyamatát szilárd elméleti alapokra helyezve, a magyar gazdasági viszonyokat is szem előtt tartva mutatja be. A könyv kiváló gyakorlati példák segítségével mutatja be a marketingtervezés rendszerét, rávilágítva annak legújabb, XXI. századi kihívásaira is. A könyv rendszerezettsége és szakmai megalapozottsága óriási segítség a területtel ismerkedő felsőoktatási hallgatók számára, a mester- és alapképzésben egyaránt. Keszey Tamara és Gyulavári Tamás könyve azonban nem hiányozhat a marketing világában dolgozó azon szakemberek könyvtárából sem, akik tudatos marketingtervezéssel szeretnék versenytársaiknál gyorsabban felismerni az új piaci lehetőségeket és választ adni a felmerülő vevői igényekre.

Szűcs András, marketingigazgató,

HILTI Hungária

Hivatkozás: https://mersz.hu/keszey-gyulavari-marketingtervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave