Keszey Tamara, Gyulavári Tamás

Marketingtervezés


Árképzés

Az árképzés a tervezés szempontjából kiemelkedően fontos terület, mivel az ár a profitra gyakorolt közvetlen hatását tekintve kiemelkedik a többi marketingeszköz közül. Több tanulmány is készült, amely szerint a vállalatvezetők az árképzést az egyik legproblémásabb döntési területnek jelölték meg (Dolan, 2000; Rekettye, 2011), amely mögött sokszor ez az erős, közvetlen hatás áll, másrészt az, hogy a menedzserek viszonylag kevés információval rendelkeznek az árdöntéseik hatásairól. Magyarországi vállalatok körében végzett felmérés alapján elmondhatjuk, hogy amíg a termékeket érintő költségeket nagyrészt ismerik a vállalatok, addig a külső piaci információk, mint például hogy a vevők mennyit hajlandóak maximum fizetni az adott termékért, új termékek esetében mennyire árelfogadóak, illetve milyen helyettesítő termékekben gondolkodnak, amivel szemben árazni kellene saját termékünket, kevésbé ismertek számukra. Az információhiány és az árakra szenzitív piac együtt sok esetben kockázatossá teszi az árazással kapcsolatos döntéseket, a tervezés során tehát nagy körültekintéssel kell eljárni.

Marketingtervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 014 4

A marketingtervezés során a menedzsereknek nagyon összetett folyamatokat kell egymáshoz hangolniuk. A számtalan marketingeszköz és azok végtelen kombinációja, a párhuzamos marketingprogramok interakciói, valamint mindezek stratégiai, taktikai vonatkozásai komplex döntési helyzeteket hoznak létre. Ennek következtében a marketingmenedzserek csak akkor tudnak tudatosan építkezni, ha megfelelő struktúrákban gondolkodnak, és rendelkeznek olyan elméleti keretekkel, amelyek segítenek a szerteágazó tevékenységben rendet teremteni.

Keszey Tamara és Gyulavári Tamás szakkönyve egyrészt segít megérteni az egyes részterületeket, kibontja az egyes eszközök hatásmechanizmusainak hátterét, másrészt olyan struktúrákat kínál, amelyek keretet adhatnak a marketingtervezéshez, és ezáltal megkönnyítik a szakemberek munkáját. A könyvet ajánlom mind a kezdő, mind a gyakorlott menedzserek számára, akik kézikönyvként használhatják a napi munkájuk során.

Princz Andrea, marketingmenedzser,

FrieslandCampina

Hiányt pótol a Marketingtervezés szakkönyv, amely a marketingtervezés folyamatát szilárd elméleti alapokra helyezve, a magyar gazdasági viszonyokat is szem előtt tartva mutatja be. A könyv kiváló gyakorlati példák segítségével mutatja be a marketingtervezés rendszerét, rávilágítva annak legújabb, XXI. századi kihívásaira is. A könyv rendszerezettsége és szakmai megalapozottsága óriási segítség a területtel ismerkedő felsőoktatási hallgatók számára, a mester- és alapképzésben egyaránt. Keszey Tamara és Gyulavári Tamás könyve azonban nem hiányozhat a marketing világában dolgozó azon szakemberek könyvtárából sem, akik tudatos marketingtervezéssel szeretnék versenytársaiknál gyorsabban felismerni az új piaci lehetőségeket és választ adni a felmerülő vevői igényekre.

Szűcs András, marketingigazgató,

HILTI Hungária

Hivatkozás: https://mersz.hu/keszey-gyulavari-marketingtervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave