Keszey Tamara, Gyulavári Tamás

Marketingtervezés


Erőforrás- és időterv

A marketingterv implementálását nagymértékben segíti, ha a megvalósítás előtt a vállalat formálisan is készít erőforrás- és időtervet. Ez sok esetben szükséges is, ha a projekt indításához a felső vezetés és/vagy a finanszírozó hozzájárulása szükséges. A marketingterv esetében döntéshozatallal nem rendelkező, más vállalati funkcióhoz tartozó vezetőket is leginkább a tervnek ez a része érdekli, hiszen előfordulhat, hogy a megvalósításban nekik is szerepük lesz. A humánerőforrás-vezető szeretné tudni például, hogy a terv következtében milyen kapacitásigénye lesz a vállalatnak, illetve milyen kompetenciákra lesz szükség. A pénzügyi vagy kontrolling vezető pedig a pénzügyierőforrás-igények iránt érdeklődik. Szeretné tudni, hogy a terv mennyire reális alapokon nyugszik, a cash-flow elemzés alapján felmerül-e finanszírozási igény egyes időszakokra vonatkozóan (különös tekintettel a projekt kezdeti időszakára) stb. Az erőforrásterv tehát tágan értelmezhető, bár a gyakorlatban a marketingtervnek ezt a részét leginkább a pénzügyi terület dominálja. Ugyanakkor elmondható, hogy minél szélesebb körben vizsgálja meg a vállalat a megvalósításhoz szükséges erőforrásokat, annál inkább növeli az esélyét, hogy helyes döntést hoz a marketingterv megvalósítását illetően. Ez egyfajta kockázatelemzésnek is tekinthető, amely során az esetleges erőforráshiányok azonosítása alapján a vállalat a megvalósítás bizonytalanságait méri fel. Ennek segítségével a további tervezésben a vállalat ezekkel a bizonytalansági változókkal számolhat, amelyek bizonyos szcenáriók felállításához és elemzéshez vezethetnek.

Marketingtervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 014 4

A marketingtervezés során a menedzsereknek nagyon összetett folyamatokat kell egymáshoz hangolniuk. A számtalan marketingeszköz és azok végtelen kombinációja, a párhuzamos marketingprogramok interakciói, valamint mindezek stratégiai, taktikai vonatkozásai komplex döntési helyzeteket hoznak létre. Ennek következtében a marketingmenedzserek csak akkor tudnak tudatosan építkezni, ha megfelelő struktúrákban gondolkodnak, és rendelkeznek olyan elméleti keretekkel, amelyek segítenek a szerteágazó tevékenységben rendet teremteni.

Keszey Tamara és Gyulavári Tamás szakkönyve egyrészt segít megérteni az egyes részterületeket, kibontja az egyes eszközök hatásmechanizmusainak hátterét, másrészt olyan struktúrákat kínál, amelyek keretet adhatnak a marketingtervezéshez, és ezáltal megkönnyítik a szakemberek munkáját. A könyvet ajánlom mind a kezdő, mind a gyakorlott menedzserek számára, akik kézikönyvként használhatják a napi munkájuk során.

Princz Andrea, marketingmenedzser,

FrieslandCampina

Hiányt pótol a Marketingtervezés szakkönyv, amely a marketingtervezés folyamatát szilárd elméleti alapokra helyezve, a magyar gazdasági viszonyokat is szem előtt tartva mutatja be. A könyv kiváló gyakorlati példák segítségével mutatja be a marketingtervezés rendszerét, rávilágítva annak legújabb, XXI. századi kihívásaira is. A könyv rendszerezettsége és szakmai megalapozottsága óriási segítség a területtel ismerkedő felsőoktatási hallgatók számára, a mester- és alapképzésben egyaránt. Keszey Tamara és Gyulavári Tamás könyve azonban nem hiányozhat a marketing világában dolgozó azon szakemberek könyvtárából sem, akik tudatos marketingtervezéssel szeretnék versenytársaiknál gyorsabban felismerni az új piaci lehetőségeket és választ adni a felmerülő vevői igényekre.

Szűcs András, marketingigazgató,

HILTI Hungária

Hivatkozás: https://mersz.hu/keszey-gyulavari-marketingtervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave