Jászberényi Melinda, Zátori Anita, Ásványi Katalin (szerk.)

Fesztiválturizmus


IX. Fesztiválszervezés kívülről-belülről

Hatékony rendezvények mint fenntartható élmények27
Hans Wessblad28
 
A fejezet célja, hogy megvizsgálja a fenntarthatóság kérdését egy rendezvény (üzleti) koncepciójának túlélése szempontjából. A tanulmány a szervezési folyamat elejétől végéig tartó fejlődésére, valamint a külső-belső alakulására összpontosít. Minden rendezvény egy ötlettel kezdődik – az ötlet üzenet a célcsoportnak. Az új rendezvény ötlete már a kezdetektől friss, tiszta és magától értetődő a szervező csapat számára. Azonban a folyamat során az ötlet könnyen elhomályosul. A rendezvény megvalósítása során az átláthatóság gyakran csökken különböző gyakorlati okok miatt, illetve a szervezők számának növekedése miatt (akik lehetnek alkalmazottak és önkéntesek is). Minden rendezvény alapvető célja a következő három szakasz túlélése: a rendezvény előtt, közben és után. Az ötlet túlélése fenntarthatóbbá teszi a fesztivált szociális, gazdasági és környezeti szempontból, pl. a hármas optimalizálás (triple bottom line) tekintetében (Elkington, 1994). A fejezet a fesztiválszervezés folyamatára fókuszál, valamint felhívja a figyelmet a szervezői és fogyasztói szemlélet fontosságára a versenyképesség kiépítésének érdekében.
 
27 A fejezetet Csábi Szilvia és Csóry Orsolya fordította.
28 Egyetemi docens, Linnaeus University, Kalmar, Svédország, hans.wessblad@lnu.se

Fesztiválturizmus

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

Nyomtatott megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 454 008 3

A fesztiválok, a fesztiválturizmus talán nem túlzás, a turisztikai kínálat csúcseseményei. Magyarország, amely Fesztivál-nagyhatalommá nőtte ki magát, turisztikai vonzereje jelentős, de regionális összehasonlításban nem tartozunk az élmezőnybe. Azért dolgozunk, hogy Magyarország vitán felül a Régió turisztikai központjává váljon pár éven belül. Ehhez kiváló, vonzó, innovatív és nem utolsósorban társadalmi, gazdasági szempontból hasznot hozó fesztiválok is kellenek. Vigyék hírünket a nagyvilágban és adjanak maradandó élményt magunknak és vendégeinknek.

Dr. Bienerth Gusztáv

turizmusért felelős kormánybiztos

A tanulmánykötet a turizmus és a kultúra határán elhelyezkedő, napjaink szabadidő eltöltésében meghatározó szegmenst képező, korszerű témát tárgyal. A munka széleskörűen hasznosítható a magyar nyelvű felsőoktatásban, különösen a turizmus-vendéglátás, turizmusmenedzsment és a legkülönbözőbb kulturális tanulmányokat felölelő szakokon. A kötet megközelítésmódja rendkívül transzdiszciplináris, a tanulmányok ismereteken átívelő, az eredmények tárházát több dimenzióban (társadalom, gazdaság, környezet) felvonultató szemléletűek.

Michalkó Gábor

tudományos tanácsadó, MTA CSFK Földrajztudományi Intézet

egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet

A Magyar Fesztivál Szövetség elnökeként, Kapolcs és egyéb fesztiválok alapítójaként - de zeneszerző-előadóművészként is - örülök a kötetnek, amely igényes „olvasata" a sokunkat érintő fesztiválvilágunknak. Elemzései, esettanulmányai nem csak tudományos ismereteket, száraz áttekintést, de izgalmas betekintést, színes élményt nyújt szervezőnek, szakembernek, sőt a fesztiválok iránt érdeklődőnek egyaránt. Sűrű köszönet a létrehozóknak.

Márta István

Magyar Fesztivál Szövetség elnöke

Egy-két évtizeddel ezelőtt ösztönös mozdulatokkal indítottuk el fesztiváljainkat, amelyek sikertörténetek lettek, ezzel is mutatva, hogy jó érzékkel tapintottunk rá egy közösségi igényre. Ha tizenöt évvel ezelőtt már létezett volna ez a könyv, akkor a fesztiválok előtt ezzel kezdtem volna, de az is biztos, hogy minden fesztiválszervezőnek kötelező olvasmánnyá tenném.

Rókusfalvy Pál

kommunikációs szakember, fesztiválszervező

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jaszberenyi-zatori-asvanyi-fesztivalturizmus//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave