Poór József (szerk.)

Menedzsment-tanácsadási kézikönyv

Innováció – megújulás – fenntarthatóság


A folyamatszemlélet története

Michael Hammer és James Champy 1993-ban természetesen nem előzmények nélkül lépett a menedzsmentelméletek színpadára. Bár a vállalati folyamatok iránti figyelem egészen a tudományos vezetéselmélet megalapítójáig, Frederick Taylorig nyúlik vissza, a „nyugati” üzleti világ csak a 80-as évek gazdasági nehézségei miatt kezdett el szélesebb körben foglalkozni az üzleti folyamatokkal, amelyre a japán vállalatok bizonyított üzleti sikerei mögött lévő újszerű megközelítések és módszerek tanulmányozása hívta fel a vezetők figyelmét. A folyamatszemléletű megközelítés számára az igazi áttörést a Hammer és Champy korábban hivatkozott, az üzleti folyamatok radikális átalakítását célzó, BPR megközelítésmódja és széles körű vállalati alkalmazása hozta meg. A vállalatok az újszerű megközelítésekben a japán vállalatokkal szemben meggyengült versenyelőny visszaszerzésének lehetőségét látták. A huszadik század végére az üzleti vezetőknek szánt irodalom már szép sikereket és a „forradalmasító” elméletek hosszú sorát produkáló másfél évtizedet tudhatott magáénak. Az üzleti folyamatok innentől a különböző szervezetfejlesztési és reorganizációs módszertanok szerves részévé váltak. Napjainkban az üzleti folyamatok egyszeri, radikális átalakítása helyett a tartósan kiváló folyamatteljesítményt és a folyamatos fejlesztés feltételrendszerét biztosító, ún. folyamatmenedzsment (Business Process Management, BPM) kap nagyobb figyelmet az üzleti életben.

Menedzsment-tanácsadási kézikönyv

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 011 3

800 oldalas könyv a tanácsadásról a digitalizáció korában?! Igen! Tegyék félre előítéleteiket! Sokaknak adhat ötleteket, javaslatokat és megoldásokat, a vezetői feladatokat is ellátók számára, és nem csak a vállalati szférában. A hazai tanácsadói szakma elismert vezetői, tanácsadói, trénerei és oktatói adnak gazdag menüt ehhez. Ízlelgessék és emésztgessék! Élvezetes és építő!

Czakó Erzsébet egyetemi tanár, igazgató

Budapesti Corvinus Egyetem,Gazdálkodástudományi Kar,

Vállalatgazdaságtan Intézet

A globális válság rádöbbentette a vállalatok többségét arra, hogy a sikeres túlélés, a megváltozott feltételekhez történő gyors alkalmazkodás menedzseléséhez nincs kellő tudásuk. Arra is rádöbbentek, hogy hiányos vezetői kompetenciáikat a legolcsóbban és legszakszerűbben külső tanácsadó cégekkel együttműködve erősíthetik meg. Ez a kézikönyv színvonalasan áttekinti a tanácsadói szolgáltatások széles körét, nemcsak vállalati vezetőknek ajánlható, de kiválóan használható a felsőoktatásban is.

Lengyel Imre, az MTA doktora, Akadémiai Díjas egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem

Amióta az innovatív tanácsadói képességek a siker kulcsfontosságú elemévé váltak a tudásalapú szakmai szolgáltatások esetében, egy ilyen komplex és sokrétű könyv nagyon hasznos forrása lehet a tanácsadók állandóan bővülő tudásbázisának.

Aaron Michelin ügyvezető igazgató

Enersense International Oy Gyakorló HR szakemberként, szervezetfejlesztőként folyamatosan dolgozom tanácsadókkal, legyenek azok belső avagy külső tanácsadók. Alapvetően a HR szerepe is a folyamatos belső fejlesztés és fejlődés biztosítása - ez a tevékenység a felgyorsult környezetben sokszor jár együtt dilemmákkal, és keressük a tapasztalati tudást hozzá. Ehhez a munkához kiváló kiinduló és összefoglaló művet tart a kezében az olvasó. Nélkülözhetetlennek tartok egy ilyen átfogó művet a vezetők, szervezeti szakemberek és külső tanácsadók polcáról.

Bárdos Andrea szervezetfejlesztési vezető

Bonafarm Csoport

Hivatkozás: https://mersz.hu/poor-menedzsment-tanacsadasi-kezikonyv//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave