Poór József (szerk.)

Menedzsment-tanácsadási kézikönyv

Innováció – megújulás – fenntarthatóság


Feladatok

  1. Írja le, hogy
    • kik az érintettek (stakeholders),
    • mire fókuszálna a jelen helyzet és az igények felmérése során,
    • milyen eszközökkel/módon végezné a felmérést, és
    • milyen elemzéseket készítene, amelyeknek az eredményeit felhasználná a képzési terv kialakításához?
  2. Írja le, hogy
    • hogyan használná fel a felmérés eredményeit a képzési terv kialakításához,
    • és hogyan kapcsolná össze a képzési terv céljait a stratégiai célokkal?
  3. Írja le, hogy
    • tartalmi szempontból milyen programokat tervezne a feltételezett elemzési adatok alapján, illetve a stratégia tükrében (pl. „Hatékony recepciós” képzés stb.)!
    • Kolb tapasztalati tanulási modelljének felhasználásával milyen képzési módszereket építene bele a képzési anyagokba?
    • hogyan biztosítaná a tanultaknak a munkába való alkalmazását részben a képzés keretében, részben azt követően?
  4. Írja le, hogy milyen külső és/vagy belső erőforrásokra (pl. belső vezetők, külsős tréningcég) támaszkodna és határozza meg ezek előnyeit és hátrányait!
  5. Írja le, hogy hogyan biztosítaná a képzések megfelelő minőségét!
  6. Írja le, hogy Kirkpatrick rendszere alapján hogyan mérné a képzések hatását?

Menedzsment-tanácsadási kézikönyv

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 011 3

800 oldalas könyv a tanácsadásról a digitalizáció korában?! Igen! Tegyék félre előítéleteiket! Sokaknak adhat ötleteket, javaslatokat és megoldásokat, a vezetői feladatokat is ellátók számára, és nem csak a vállalati szférában. A hazai tanácsadói szakma elismert vezetői, tanácsadói, trénerei és oktatói adnak gazdag menüt ehhez. Ízlelgessék és emésztgessék! Élvezetes és építő!

Czakó Erzsébet egyetemi tanár, igazgató

Budapesti Corvinus Egyetem,Gazdálkodástudományi Kar,

Vállalatgazdaságtan Intézet

A globális válság rádöbbentette a vállalatok többségét arra, hogy a sikeres túlélés, a megváltozott feltételekhez történő gyors alkalmazkodás menedzseléséhez nincs kellő tudásuk. Arra is rádöbbentek, hogy hiányos vezetői kompetenciáikat a legolcsóbban és legszakszerűbben külső tanácsadó cégekkel együttműködve erősíthetik meg. Ez a kézikönyv színvonalasan áttekinti a tanácsadói szolgáltatások széles körét, nemcsak vállalati vezetőknek ajánlható, de kiválóan használható a felsőoktatásban is.

Lengyel Imre, az MTA doktora, Akadémiai Díjas egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem

Amióta az innovatív tanácsadói képességek a siker kulcsfontosságú elemévé váltak a tudásalapú szakmai szolgáltatások esetében, egy ilyen komplex és sokrétű könyv nagyon hasznos forrása lehet a tanácsadók állandóan bővülő tudásbázisának.

Aaron Michelin ügyvezető igazgató

Enersense International Oy Gyakorló HR szakemberként, szervezetfejlesztőként folyamatosan dolgozom tanácsadókkal, legyenek azok belső avagy külső tanácsadók. Alapvetően a HR szerepe is a folyamatos belső fejlesztés és fejlődés biztosítása - ez a tevékenység a felgyorsult környezetben sokszor jár együtt dilemmákkal, és keressük a tapasztalati tudást hozzá. Ehhez a munkához kiváló kiinduló és összefoglaló művet tart a kezében az olvasó. Nélkülözhetetlennek tartok egy ilyen átfogó művet a vezetők, szervezeti szakemberek és külső tanácsadók polcáról.

Bárdos Andrea szervezetfejlesztési vezető

Bonafarm Csoport

Hivatkozás: https://mersz.hu/poor-menedzsment-tanacsadasi-kezikonyv//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave