Szécsi Gábor

Média és társadalom az információ korában

Kommunikációfilozófiai adalékok a mediatizáció fogalmához


Impresszum

 
A jelen digitális kiadás alapjául a 2016-ban megjelent Média és társadalom az információ korában (Akadémiai Kiadó, Budapest) című mű szolgált
 
Írta
Szécsi Gábor
 
ISBN 978 963 454 005 2
 
Kiadja az Akadémiai Kiadó,
az 1795-ben alapított
Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülésének tagja
1117 Budapest, Prielle Kornélia u. 21–35.
www.akademiaikiado.hu
 
Első magyar nyelvű digitális kiadás: 2017
 
© Szécsi Gábor, 2016
© Akadémiai Kiadó, 2016
 
A kiadásért felelős az Akadémiai Kiadó Zrt. igazgatója
 
Minden jog fenntartva, beleértve a sokszorosítás, a nyilvános előadás, a rádió- és televízióadás, valamint a fordítás jogát, az egyes fejezeteket illetően is.


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 005 2

Az információs technológiák mindennapi használata révén a média logikája mindinkább behálózza életvilágunkat, hatással van a társadalom és a kultúra minden elemére, és megváltoztatja az olyan társadalmi alrendszereket is, mint a politika és a tudomány. A mindent átható mediatizáció lényegét tekintve olyan folyamat, amely azzal, hogy átalakítja a társadalmi élet teljes feltételrendszerét, egyúttal új társadalmi formákat is teremt, és eddig ismeretlen árnyalatokkal gazdagítja a nyelvi kommunikáció közösségformáló szerepéről alkotott képünket. A könyv ennek a folyamatnak az értelmezéséhez kínál új szempontokat. Külön is foglalkozik a jelenség politikára és tudományra gyakorolt hatásával. Arra hívja fel a figyelmet, hogy az információ korában a politika és a tudomány mediatizációja új szakaszba lépett, aminek következtében ma már mindinkább a két társadalmi alrendszer és a média kölcsönös egymásra hatásának, a politikai és tudományos közösségek ebből fakadó mediatizálódásának lehetünk tanúi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/szecsi-media-es-tarsadalom-az-informacio-koraban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave