Veres Zoltán, Hoffmann Márta, Kozák Ákos (szerk.)

Bevezetés a piackutatásba


Színes mellékletek

I. színes melléklet. A piackutatási piac globális forgalma, 2013
Forrás: Esomar, Iparági jelentés, 2013
 
II. színes melléklet. Költések ügyféltípusok szerint, 2013, %-ban
Forrás: Esomar, Iparági jelentés, 2013
 
III. színes melléklet. Költések kutatási módszerek szerint, 2013, %-ban
Forrás: Esomar, Iparági jelentés, 2013
 
IV. színes melléklet. Költések kutatási projektek típusai szerint, 2013, %-ban
Forrás: Esomar, Iparági jelentés, 2013
 
V. színes melléklet. A piackutatási adatok forrásai
Forrás: Esomar Global Marketing Research, 2012 Full Report
 
VI. színes melléklet. Párhuzamos lánchasználat
 
VII.a. színes melléklet.
 
VII.b. színes melléklet.
 
VII.c. színes melléklet.
 
VII.d. színes melléklet.
 
VII.e. színes melléklet.
 
VII.f. színes melléklet.
 
VII.g. színes melléklet.
 
VII.h. színes melléklet.
 
VII.i. színes melléklet.
 
VII.j. színes melléklet.
 
VIII. színes melléklet. Színmapping
IX. színes melléklet. Márkaimázs-montázs
 
X. színes melléklet. Márkaimázs-montázs
 
XI. színes melléklet. A márka és a fogyasztó kapcsolata
 
XII. színes melléklet. Márkaasszociáció képe
 
XIII. színes melléklet. Drakula macskája koncepció illusztrációja
Kováts Borbála rajza
 
XIV. színes melléklet. Egy versenytárs és két saját márka egymáshoz való viszonyának elemzése, a két saját márka pozicionálásában szükséges változtatások leírása annak érdekében, hogy két irányból is hatékonyan támadják a versenytársat. Kvalitatív kutatásból leszűrhető stratégiai iránymutatás.
 
XV. színes melléklet. Kávévásárlók motivációnak bemutatása idézetekkel.
 
XVI. színes melléklet. Kvalitatív koncepció tesztelés összefoglaló eredményei egyetlen ábrában. A koncepció benchmark értékei a jobb oldalon, a koncepciók megfelelésének mértékét jelölve. A fotók az értékek vizuális kifejezésformáit illusztrálják.
 
XVII. színes melléklet. Kvalitatív elemzés Needscope-modell (TNS copyright) segítségével a patriotizmus mint érték különféle megjelenési formáinak értelmezéséről, etnográfiai kutatásra alapozva.
 
XVIII. színes melléklet. Pókháló: gépkocsitípusok megítélése
 
XIX. színes melléklet. Példák az árvizsgálatok lehetséges értékelési szempontjaira
 
XX. színes melléklet.
 
XXI. színes melléklet.
 
XXII. színes melléklet.
 
XXIII. színes melléklet.
 
XXIV. színes melléklet.
 
XXV. színes melléklet. Imázsmonitor
 
XXVI. színes melléklet. Értékesítési csatornák versenye terméktulajdonságok szerint
 
XXVII. színes melléklet. Márkák versenye árosztályonként terméktulajdonságok szerint
 
XXVIII. színes melléklet. Egy bank TRI*M GRID elemzése
Forrás: TNS Hoffmann
 
XXIX. színes melléklet. Versenytárselemzés
Forrás: TNS Hoffmann
 
XXX. színes melléklet. Életstíluscsoportok Magyarországon
 
XXXI. színes melléklet. Életstíluscsoportok Magyarországon
Forrás: GfK Rooper Consumer Styles, 2015
 
XXXII. színes melléklet. Magyarország járásainak vásárlóereje, 2014
 
XXXIII. színes melléklet. A háztartások kiadásainak szerkezete 2001–2011-ben
Forrás: KSH Háztartási, költségvetési és életkörülmény adatfelvétel
 
XXXIV. színes melléklet. Napi fogyasztási cikkek fogyasztásának alakulása (változatlan áron 1989–100%)
Forrás: KSH
 
XXXV. színes melléklet. A Fidesz és az MSZP támogatottságának változása a teljes mintán (%)
Forrás: Tárki
 
XXXVI-XXXVII. színes melléklet. A Fidesz és az MSZP támogatottságának változása a teljes mintán (%)

Bevezetés a piackutatásba

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 003 8

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.

Müller Kornél,

Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális módszereit. Ajánlom azoknak, akik időről időre frissítik tudásukat, hiszen ez a kötet a marketing szakmai könyvtár elengedhetetlen darabja. Ajánlom az új kollégáknak, akik most ismerkednek a szakma ezen területével, és stabil tudásbázisra vágynak. Az elméletben felkészült, gyakorlatban tapasztalt szerzők a piackutatás klasszikus, a szakmai intelligencia körébe tartozó módszerek, valamint a mai kor legújabb kutatási lehetőségeinek sokszínű világába vezetik be az érdeklődő olvasót.

Dr. Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-hoffmann-kozak-bevezetes-a-piackutatasba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave