Veres Zoltán, Hoffmann Márta, Kozák Ákos (szerk.)

Bevezetés a piackutatásba


Koncepciótesztek

Koncepcióteszteket nemcsak akkor javasolt végezni, ha több koncepciót szeretnénk rangsoroltatni és közülük szűrni, hanem egy adott koncepcióban rejlő potenciált is érdemes még azelőtt megmérni, hogy a piaci bevezetést elkezdenénk. Ha úgy érzi a márkamenedzser, hogy a koncepció még nem feltétlenül végleges, az egyes elemeket akár jelentősen kész megváltoztatni, akkor érdemes egy kvalitatív fázist beiktatni, amely több teret ad a fejlesztésre. A kvalitatív koncepcióteszt általában fókuszcsoportos formában zajlik. Érdemes kreatívabb, az innovációkra nyitottabb embereket bevonni a célcsoportból, ebben az esetben még nem fontos, hogy a résztvevők jól reprezentálják a teljes célcsoportot, hiszen nem a mérés a lényeg, hanem a koncepció esetleges további fejlesztése. Az ilyen kvalitatív fázisok gyakran járnak együtt etnográfiai vizsgálatokkal, fogyasztói, vásárlói megfigyelésekkel és a fókuszcsoportok résztvevői gyakran kapnak előzetes házi feladatokat, amelynek keretében pl. a kategóriahasználatukról vagy a márkához való viszonyukról írnak, naplóznak, blogot készítenek, tapasztalatokat osztanak meg online módon.

Bevezetés a piackutatásba

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 003 8

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.

Müller Kornél,

Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális módszereit. Ajánlom azoknak, akik időről időre frissítik tudásukat, hiszen ez a kötet a marketing szakmai könyvtár elengedhetetlen darabja. Ajánlom az új kollégáknak, akik most ismerkednek a szakma ezen területével, és stabil tudásbázisra vágynak. Az elméletben felkészült, gyakorlatban tapasztalt szerzők a piackutatás klasszikus, a szakmai intelligencia körébe tartozó módszerek, valamint a mai kor legújabb kutatási lehetőségeinek sokszínű világába vezetik be az érdeklődő olvasót.

Dr. Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-hoffmann-kozak-bevezetes-a-piackutatasba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave