Rekettye Gábor, Hetesi Erzsébet

Kínálatmenedzsment


Az általános összehasonlításon alapuló módszer

Sok olyan termék létezik, amelynél nehéz lenne konkrét tulajdonságokat meghatározni. Maguk a fogyasztók sem tudják megmondani például, hogy egy parfümöt miért részesítenek előnyben egy másikkal szemben. Ilyen esetben használják az általános összehasonlításon alapuló módszert. Ez a megközelítés egészen más módon jut el annak meghatározásához, hogy a vevők miképpen észlelik az egyes termékeket. A kutatók ennél a módszernél nem az egyes tulajdonságok értékelését kérik a fogyasztóktól, hanem összevont értékítéletet, s annak alapján próbálnak meg visszakövetkeztetni arra, hogy azt milyen jellemzők alakították. E módszer alkalmazása során a vevőktől általában azt kérik, hogy a termékek között az általuk észlelt hasonlóságról adjanak számot és állapítsák meg a vizsgálatba bevont termékek közötti preferenciasorrendjüket. Az így kapott adatokból lehet azután eljutni – az ún. multidimenzionális skálázás módszerével – az észlelési térképig.

Kínálatmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 880 4

A 21. század globalizált gazdaságát mindenütt, így Magyarországon is a piacon lévő vállalatok éles versenye jellemzi. Így van ez nálunk, az autóiparban is. A vállalatok elsősorban kínálatukkal versenyeznek egymással. A neves szerzők által megírt Kínálatmenedzsment című könyv gyakorlati szempontból is helyesen fókuszál a kínált termékek minőségére, a kapcsolódó szolgáltatásokra, az árakra és a termékek, illetve a kínálattevők imázsára. A könyv áttekinti a kínálat menedzselésének minden részletét - úgy, olyan stílusban, hogy az a gyakorlatban dolgozók számára is érthető, érdekes és tanulságos olvasmány lehet. Úgy gondolom, hogy ezt a könyvet nemcsak a marketing és az értékesítés területén dolgozóknak, hanem a vállalati menedzserek széles körének, még a termékfejlesztésben dolgozó fejlesztőmérnököknek és formatervezőknek is nyugodt szívvel ajánlhatom.

Eppel János

a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója

Rekettye Gábor ugyanennél a kiadónál megjelent két korábbi sikeres műve - az Értékteremtés a marketingben, illetve Az ár a marketingben - külön tárgyalja a termékeknek és az áraknak a marketingben betöltött szerepét. A Hetesi Erzsébettel együtt írt Kínálatmenedzsment című könyv hiánypótló mű, mert a termék és az ár mellett a kínálat minden részletét górcső alá veszi, és kialakításának és piacra vitelének folyamatát interdiszciplinárisan kezelve mutatja be azt, hogy mely tényezők - legyenek ezek funkcionálisak, emocionálisak, vagy szimbolikusak - teszik a cégek kínálatát a globalizáció körülményei között is versenyképessé. A valós példákkal illusztrált mű élvezetes és könnyen érthető olvasmány is. Ajánlom a könyvet mindazon szakembereknek és diákoknak, akik már túl vannak az üzleti tudomány és a gyakorlat első megpróbáltatásain, s akik sikeresen szeretnék megoldani az elébük tornyosuló értékesítési problémákat.

Berács József

egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-hetesi-kinalatmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave