Rekettye Gábor, Hetesi Erzsébet

Kínálatmenedzsment


A termék formája mint értékteremtő összetevő

Ha a mindennapi életünket körülvevő és azt nagy részben meghatározó, széles áruvilágra tekintünk, első látásra is szembetűnő az áruk formai megjelenésének gazdagsága. A különböző szükségletek kielégítését szolgáló áruk eltérő – végső soron a használati funkciók által meghatározott – formát öltenek. Ez a meghatározottság azonban egyáltalán nem közvetlen. Ugyanazt a használati funkciót több, egymástól jelentősen különböző forma is megvalósíthatja, kifejezheti. Az árutermelés története során az időben egymás után megjelenő azonos rendeltetésű termékeket a műszaki, használati funkcióbeli tökéletesedés mellett a lényeget, tartalmat kifejező formák változása, az esetek többségében tökéletesedése jellemzi, kifejezvén ezáltal a különböző korok ízlésbeli különbségeit. A tartalom és forma ilyen jellegű közvetett meghatározottságát nemcsak a múltba való visszatekintés igazolja, hanem ugyanerre az eredményre jutunk akkor is, ha ma vizsgáljuk az egymás mellett létező azonos rendeltetésű termékek formavilágát. Még az egy ország piacán található azonos funkciójú termékeket is a formák sokasága jellemzi, és ez a kép csak gazdagodik, ha a különböző országok piacain vásárolható termékeket is figyelembe vesszük.

Kínálatmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 880 4

A 21. század globalizált gazdaságát mindenütt, így Magyarországon is a piacon lévő vállalatok éles versenye jellemzi. Így van ez nálunk, az autóiparban is. A vállalatok elsősorban kínálatukkal versenyeznek egymással. A neves szerzők által megírt Kínálatmenedzsment című könyv gyakorlati szempontból is helyesen fókuszál a kínált termékek minőségére, a kapcsolódó szolgáltatásokra, az árakra és a termékek, illetve a kínálattevők imázsára. A könyv áttekinti a kínálat menedzselésének minden részletét - úgy, olyan stílusban, hogy az a gyakorlatban dolgozók számára is érthető, érdekes és tanulságos olvasmány lehet. Úgy gondolom, hogy ezt a könyvet nemcsak a marketing és az értékesítés területén dolgozóknak, hanem a vállalati menedzserek széles körének, még a termékfejlesztésben dolgozó fejlesztőmérnököknek és formatervezőknek is nyugodt szívvel ajánlhatom.

Eppel János

a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója

Rekettye Gábor ugyanennél a kiadónál megjelent két korábbi sikeres műve - az Értékteremtés a marketingben, illetve Az ár a marketingben - külön tárgyalja a termékeknek és az áraknak a marketingben betöltött szerepét. A Hetesi Erzsébettel együtt írt Kínálatmenedzsment című könyv hiánypótló mű, mert a termék és az ár mellett a kínálat minden részletét górcső alá veszi, és kialakításának és piacra vitelének folyamatát interdiszciplinárisan kezelve mutatja be azt, hogy mely tényezők - legyenek ezek funkcionálisak, emocionálisak, vagy szimbolikusak - teszik a cégek kínálatát a globalizáció körülményei között is versenyképessé. A valós példákkal illusztrált mű élvezetes és könnyen érthető olvasmány is. Ajánlom a könyvet mindazon szakembereknek és diákoknak, akik már túl vannak az üzleti tudomány és a gyakorlat első megpróbáltatásain, s akik sikeresen szeretnék megoldani az elébük tornyosuló értékesítési problémákat.

Berács József

egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-hetesi-kinalatmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave