Rekettye Gábor, Hetesi Erzsébet

Kínálatmenedzsment


A termékcsalád korszerűsítése

Nagyon fontos termékpolitikai döntés a termékcsalád korszerűsítése, amelynek célja az, hogy a vállalat mind technológiai, mind piaci szempontból megőrizze versenypozícióját. A termékcsalád-korszerűsítés több, mint a családba tartozó egyes termékek korszerűsítése: itt ugyanis annak az alapkompetenciának a dinamikájáról van szó, amely az egész termékcsalád termelési-fejlesztési és értékesítési filozófiáját meghatározza. Autóipari példánk is azt akarta bizonyítani, hogy a termékcsalád-koncepció mögött meghúzódó alapkompetencia több, mint az összetartozó termékek közös tervezési és technológiai platformja. A sikeres termékcsaládhoz szükség van a célpiac fogyasztóinak ismeretére, arra, hogy azok szükséglete miképpen változik, hogyan használják a terméket és a termék miképpen illeszkedik a vevők fogyasztási infrastruktúrájába. A termékcsalád-korszerűsítés ez utóbbi aspektusok felülvizsgálatát is jelenti. A termékcsalád-alapkompetencia fejlesztésének eredménye a termékek egy új generációjában jelenik meg. Az új generáció szerves és egyben emelt szintű folytatása a korábbi termékcsoportnak. A termékcsalád-generációk így egymásra épülve járulnak hozzá az üzletág és a vállalat piaci versenyhelyzetének fenntartásához, illetve javításához. A termékcsalád-alapkompetencia fejlesztése – sok esetben – olyan új területeket tárhat fel, amelyek nem a meglevő termékcsalád egy új generációját, hanem egy-egy új üzletágat, egy-egy új termékcsaládot alapozhatnak meg. Ennek folyamatáról tájékoztat a 9.3. ábra.

Kínálatmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 880 4

A 21. század globalizált gazdaságát mindenütt, így Magyarországon is a piacon lévő vállalatok éles versenye jellemzi. Így van ez nálunk, az autóiparban is. A vállalatok elsősorban kínálatukkal versenyeznek egymással. A neves szerzők által megírt Kínálatmenedzsment című könyv gyakorlati szempontból is helyesen fókuszál a kínált termékek minőségére, a kapcsolódó szolgáltatásokra, az árakra és a termékek, illetve a kínálattevők imázsára. A könyv áttekinti a kínálat menedzselésének minden részletét - úgy, olyan stílusban, hogy az a gyakorlatban dolgozók számára is érthető, érdekes és tanulságos olvasmány lehet. Úgy gondolom, hogy ezt a könyvet nemcsak a marketing és az értékesítés területén dolgozóknak, hanem a vállalati menedzserek széles körének, még a termékfejlesztésben dolgozó fejlesztőmérnököknek és formatervezőknek is nyugodt szívvel ajánlhatom.

Eppel János

a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója

Rekettye Gábor ugyanennél a kiadónál megjelent két korábbi sikeres műve - az Értékteremtés a marketingben, illetve Az ár a marketingben - külön tárgyalja a termékeknek és az áraknak a marketingben betöltött szerepét. A Hetesi Erzsébettel együtt írt Kínálatmenedzsment című könyv hiánypótló mű, mert a termék és az ár mellett a kínálat minden részletét górcső alá veszi, és kialakításának és piacra vitelének folyamatát interdiszciplinárisan kezelve mutatja be azt, hogy mely tényezők - legyenek ezek funkcionálisak, emocionálisak, vagy szimbolikusak - teszik a cégek kínálatát a globalizáció körülményei között is versenyképessé. A valós példákkal illusztrált mű élvezetes és könnyen érthető olvasmány is. Ajánlom a könyvet mindazon szakembereknek és diákoknak, akik már túl vannak az üzleti tudomány és a gyakorlat első megpróbáltatásain, s akik sikeresen szeretnék megoldani az elébük tornyosuló értékesítési problémákat.

Berács József

egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-hetesi-kinalatmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave