Pavluska Valéria

Kultúramarketing

Elméleti alapok, gyakorlati megfontolások


Az infokommunikációs technológia szerepe a kultúramarketingben

A digitalizáció, az utóbbi évek legfontosabb technológiai változása igen jelentős, sokrétű hatást gyakorol a kultúra területén, amely hatások mindegyikének fontos marketingvetülete is van. Bár az IKT ma már minden ágazatban több marketingeszköz – így mindenekelőtt a kommunikáció és a disztribúció – technikai hátterét jelenti, a kulturális javak azon alaptulajdonságából következően, hogy maga a termék is digitalizálható, a kulturális intézmények számára sokkal szélesebb az alkalmazási lehetősége. Az infokommunikációs technológia, a világháló a kultúramarketingben egyfajta mindenes szerepet tölt be, hiszen szinte nem is találunk olyan marketingtevékenységet és eszközt, ahol valamilyen IKT-alkalmazásra ne nyílna lehetőség. Az internet egyre nagyobb szerepet tölt be a kulturális tartalmak létrehozásában és megosztásában, a kulturális javak vásárlásának lebonyolításában és magában a fogyasztásban, a kínálatról való tájékoztatásban, információnyújtásban, a promócióban, a kapcsolattartásban stb. Nézzük meg sorjában, hogy melyek azok a fontosabb marketingtevékenységek és -eszközök, amelyek hátterében az infokommunikációs technológia áll.

Kultúramarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 881 1

Örülök, hogy Pavluska Valéria könyve az Akadémiai Kiadó marketing szakkönyvtár sorozatában megjelent. Amióta világ a világ, a kultúra mindig a fogyasztás tárgya volt. A mai fogyasztáselmélet egyik legnagyobb dilemmája a kultúra fogyasztásának és a fogyasztás kultúrájának kérdése. Többek között ezt a dilemmát is igyekszik feloldani ez a kiválóan szerkesztett, tudományosan igényes, rendkívül sokrétű, a kultúramarketinget új megvilágításba helyező könyv. Ajánlom a kötetet oktatóknak, kutatóknak, hallgatóknak, a kultúra területén dolgozó szakembereknek, és mindenkinek, aki szeretne elmélyülni a kulturális marketing elméletében és gyakorlatában.

Hetesi Erzsébet intézetvezető egyetemi docens

Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar

Pavluska Valéria nem csupán kiváló szakemberként, hanem kultúrafogyasztó értelmiségiként is hiteles feldolgozója a kulturális életben adekvát marketing tevékenységnek. A folyamatok értelmezésével és további kérdések feltevésével nemcsak a marketing szakemberek, hanem a területen tevékenykedő menedzserek számára is nagyon hasznos kiadványt ad. Munkája felhívja a figyelmet arra, hogy a marketing nem csupán az értékesítés eszköze, nem a reklám szinonimája, nem csorbítja a művészet szabadságát, és helyesen alkalmazva nem a kulturális termék devalválása, hanem minél szélesebb körben történő értékesítése a célja. A kultúrában alkalmazható marketing komplex, a kulturális tevékenység egészét átható gondolkodás- és cselekvésmód. Célja a művészeti, kulturális önkifejezés és a piaci viszonyok egyensúlyban tartása mellett elérni a közönségsikert, amely mintegy legitimálja az adott kulturális tevékenységet, a művészeti irányt annak érdekében, hogy a befogadó, a mecénás, a szponzorok és a fenntartók pénzügyi támogatásával a művészetek és a kulturális élet valódi szabadságát, lehetőségeit gyarapítsa.

Horváth Zsolt igazgató

Pannon Filharmonikusok-Pécs

Hivatkozás: https://mersz.hu/pavluska-kulturamarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave