Pavluska Valéria

Kultúramarketing

Elméleti alapok, gyakorlati megfontolások


A kultúrafogyasztás, a kulturális tevékenységekben való részvétel empirikus metszetei

A közönség megismerésének és megértésének első lépése a kultúrafogyasztás, a kulturális részvétel tényszerű jelenségeinek feltárása. Ennek keretében arra keressük a választ, hogy kik alkotják a közönséget, milyen kulturális terméket/ programot, milyen mennyiségben, mikor, milyen gyakran, hol vesznek igénybe, vagyis, hogy egy adott vizsgálati időszak alatt hogyan reagálnak az adott kulturális kínálatra. Ezeket az információkat kulturális statisztikákból, illetve különböző kultúrakutatások és vizsgálatok jelentéseiből nyerhetjük. Az átfogó jellegű tájékozódáshoz összehasonlításra is alkalmas nemzetközi és országos adatokat célszerű felhasználnunk. Ezért a továbbiakban az Európai Unió kultúrakutatási adatainak, illetve a hazai kulturális statisztikák és országos kultúrakutatások fontosabb eredményeinek segítségével vázoljuk fel a kultúrafogyasztás európai és hazai helyzetének főbb jellemzőit.

Kultúramarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 881 1

Örülök, hogy Pavluska Valéria könyve az Akadémiai Kiadó marketing szakkönyvtár sorozatában megjelent. Amióta világ a világ, a kultúra mindig a fogyasztás tárgya volt. A mai fogyasztáselmélet egyik legnagyobb dilemmája a kultúra fogyasztásának és a fogyasztás kultúrájának kérdése. Többek között ezt a dilemmát is igyekszik feloldani ez a kiválóan szerkesztett, tudományosan igényes, rendkívül sokrétű, a kultúramarketinget új megvilágításba helyező könyv. Ajánlom a kötetet oktatóknak, kutatóknak, hallgatóknak, a kultúra területén dolgozó szakembereknek, és mindenkinek, aki szeretne elmélyülni a kulturális marketing elméletében és gyakorlatában.

Hetesi Erzsébet intézetvezető egyetemi docens

Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar

Pavluska Valéria nem csupán kiváló szakemberként, hanem kultúrafogyasztó értelmiségiként is hiteles feldolgozója a kulturális életben adekvát marketing tevékenységnek. A folyamatok értelmezésével és további kérdések feltevésével nemcsak a marketing szakemberek, hanem a területen tevékenykedő menedzserek számára is nagyon hasznos kiadványt ad. Munkája felhívja a figyelmet arra, hogy a marketing nem csupán az értékesítés eszköze, nem a reklám szinonimája, nem csorbítja a művészet szabadságát, és helyesen alkalmazva nem a kulturális termék devalválása, hanem minél szélesebb körben történő értékesítése a célja. A kultúrában alkalmazható marketing komplex, a kulturális tevékenység egészét átható gondolkodás- és cselekvésmód. Célja a művészeti, kulturális önkifejezés és a piaci viszonyok egyensúlyban tartása mellett elérni a közönségsikert, amely mintegy legitimálja az adott kulturális tevékenységet, a művészeti irányt annak érdekében, hogy a befogadó, a mecénás, a szponzorok és a fenntartók pénzügyi támogatásával a művészetek és a kulturális élet valódi szabadságát, lehetőségeit gyarapítsa.

Horváth Zsolt igazgató

Pannon Filharmonikusok-Pécs

Hivatkozás: https://mersz.hu/pavluska-kulturamarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave