Pavluska Valéria

Kultúramarketing

Elméleti alapok, gyakorlati megfontolások


Az élmény mindig személyes

A pszichológia szerint az élmény pszichikus jelenség, egy átélt dolognak az átélő individuum tudatában való szubjektív tükröződése. Az élmény az, ahogyan egy átélt dolgot az egyén lát, ahogyan azt megítéli, amit az számára jelent. Egy pszichikus jelenség tehát annyiban élmény, amennyiben azt az individuum életének összefüggései határozzák meg. Az élményben nem az átélt dolog tárgyi tartalma – az ismeret – az elsődleges, hanem az a jelentőség, az az érték, amelyre a dolog az átélő személy életében szert tett. Az élményt a személyiségi összefüggések határozzák meg, az embernek az válik élményévé, ami számára személyileg jelentősnek, értékesnek bizonyul. Ezzel függ össze tulajdonképpen az a jelenség, hogy az élményt rendszerint pozitívnak tartjuk. Ugyanis, ha az átélt dolog élménnyé vált, ez azt jelenti, hogy fontos, jelentőségteljes dologként lett része az egyén életének, abban valamilyen szerepet játszott (Rubinstein, 1964: 22.).

Kultúramarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 881 1

Örülök, hogy Pavluska Valéria könyve az Akadémiai Kiadó marketing szakkönyvtár sorozatában megjelent. Amióta világ a világ, a kultúra mindig a fogyasztás tárgya volt. A mai fogyasztáselmélet egyik legnagyobb dilemmája a kultúra fogyasztásának és a fogyasztás kultúrájának kérdése. Többek között ezt a dilemmát is igyekszik feloldani ez a kiválóan szerkesztett, tudományosan igényes, rendkívül sokrétű, a kultúramarketinget új megvilágításba helyező könyv. Ajánlom a kötetet oktatóknak, kutatóknak, hallgatóknak, a kultúra területén dolgozó szakembereknek, és mindenkinek, aki szeretne elmélyülni a kulturális marketing elméletében és gyakorlatában.

Hetesi Erzsébet intézetvezető egyetemi docens

Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar

Pavluska Valéria nem csupán kiváló szakemberként, hanem kultúrafogyasztó értelmiségiként is hiteles feldolgozója a kulturális életben adekvát marketing tevékenységnek. A folyamatok értelmezésével és további kérdések feltevésével nemcsak a marketing szakemberek, hanem a területen tevékenykedő menedzserek számára is nagyon hasznos kiadványt ad. Munkája felhívja a figyelmet arra, hogy a marketing nem csupán az értékesítés eszköze, nem a reklám szinonimája, nem csorbítja a művészet szabadságát, és helyesen alkalmazva nem a kulturális termék devalválása, hanem minél szélesebb körben történő értékesítése a célja. A kultúrában alkalmazható marketing komplex, a kulturális tevékenység egészét átható gondolkodás- és cselekvésmód. Célja a művészeti, kulturális önkifejezés és a piaci viszonyok egyensúlyban tartása mellett elérni a közönségsikert, amely mintegy legitimálja az adott kulturális tevékenységet, a művészeti irányt annak érdekében, hogy a befogadó, a mecénás, a szponzorok és a fenntartók pénzügyi támogatásával a művészetek és a kulturális élet valódi szabadságát, lehetőségeit gyarapítsa.

Horváth Zsolt igazgató

Pannon Filharmonikusok-Pécs

Hivatkozás: https://mersz.hu/pavluska-kulturamarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave