Pavluska Valéria

Kultúramarketing

Elméleti alapok, gyakorlati megfontolások


Élménykategóriák, élménytípusok

Az előző pontban megfogalmazottak cáfolják azt az élménygazdasággal és az élményjavakkal szemben megfogalmazott leggyakoribb kritikát, amely az élményt kizárólag a szórakoztatással, vagyis az élvezetekkel hozza kapcsolatba. Az élményjavaknak – csakúgy, mint a termékeknek és a szolgáltatásoknak – megvan a maguk saját, egyedi minőségük és jellegzetességük, így különböző élménymintázatokat definiálhatunk. Ahogy azt fentebb láttuk, az élmény rendszerint több dimenzióval írható le – a szakmai konszenzus alapján ezek az érzéki-érzelmi, kognitív, viselkedési és kapcsolati dimenziók –, amelyek különféle módon kombinálódhatnak. Ha ehhez hozzátesszük, hogy az élmények lehetnek negatívak és pozitívak, hosszan tartóak vagy rövid életűek, kevéssé vagy nagyon intenzívek, akkor meglehetősen sok egyedi élménymintázatot feltételezhetünk. A típusalkotás némileg ellentmondásos törekvés ebben a kérdésben, hiszen az élmény definíció szerinti sajátossága éppen a szubjektív, az egyéni, egyedi jelleg, így az élménnyel kapcsolatos fogyasztói információ inkább insightnak, semmint foresight-nak tekinthető. Ezért nagyon ügyelni kell a túlzó általánosítás elkerülésére. A típusalkotás azonban nagyon is alkalmas arra, hogy az így elért információkkal az irányokat kijelöljük.

Kultúramarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 881 1

Örülök, hogy Pavluska Valéria könyve az Akadémiai Kiadó marketing szakkönyvtár sorozatában megjelent. Amióta világ a világ, a kultúra mindig a fogyasztás tárgya volt. A mai fogyasztáselmélet egyik legnagyobb dilemmája a kultúra fogyasztásának és a fogyasztás kultúrájának kérdése. Többek között ezt a dilemmát is igyekszik feloldani ez a kiválóan szerkesztett, tudományosan igényes, rendkívül sokrétű, a kultúramarketinget új megvilágításba helyező könyv. Ajánlom a kötetet oktatóknak, kutatóknak, hallgatóknak, a kultúra területén dolgozó szakembereknek, és mindenkinek, aki szeretne elmélyülni a kulturális marketing elméletében és gyakorlatában.

Hetesi Erzsébet intézetvezető egyetemi docens

Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar

Pavluska Valéria nem csupán kiváló szakemberként, hanem kultúrafogyasztó értelmiségiként is hiteles feldolgozója a kulturális életben adekvát marketing tevékenységnek. A folyamatok értelmezésével és további kérdések feltevésével nemcsak a marketing szakemberek, hanem a területen tevékenykedő menedzserek számára is nagyon hasznos kiadványt ad. Munkája felhívja a figyelmet arra, hogy a marketing nem csupán az értékesítés eszköze, nem a reklám szinonimája, nem csorbítja a művészet szabadságát, és helyesen alkalmazva nem a kulturális termék devalválása, hanem minél szélesebb körben történő értékesítése a célja. A kultúrában alkalmazható marketing komplex, a kulturális tevékenység egészét átható gondolkodás- és cselekvésmód. Célja a művészeti, kulturális önkifejezés és a piaci viszonyok egyensúlyban tartása mellett elérni a közönségsikert, amely mintegy legitimálja az adott kulturális tevékenységet, a művészeti irányt annak érdekében, hogy a befogadó, a mecénás, a szponzorok és a fenntartók pénzügyi támogatásával a művészetek és a kulturális élet valódi szabadságát, lehetőségeit gyarapítsa.

Horváth Zsolt igazgató

Pannon Filharmonikusok-Pécs

Hivatkozás: https://mersz.hu/pavluska-kulturamarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave