Pavluska Valéria

Kultúramarketing

Elméleti alapok, gyakorlati megfontolások


Érintkezési pontok az élmény kialakulásának folyamatában

A fogyasztónak egy termékkel/szolgáltatással kapcsolatban különböző helyzetekben keletkezhetnek élményei. Élmény tulajdonképpen minden olyan esetben generálódhat, amikor a fogyasztó közvetlenül vagy közvetve kölcsönhatásba lép a termékkel/szolgáltatással. Ez lehet az elképzelés, a tervezés, a tájékozódás, a keresés időszaka, a kiválasztás – vagyis az értékelés, a döntés, a vásárlás – szakasza, természetesen maga a fogyasztás, az igénybevétel és az azt követő értékelés, visszaidézés egyaránt. A fogyasztói élmény létrejötte tehát nem korlátozódik magára a fogyasztás, az igénybevétel aktusára, és – hasonlóan a fogyasztói/vásárlói döntési folyamathoz – nem a tranzakcióval kezdődik. A vásárlást és az igénybevételt megelőzően és azt követően is számtalan olyan momentum van, amely hozzájárul az élmény alakulásához, formálódásához. A fogyasztói élmény akkor és ott kezdődik, amikor a fogyasztó elkezd foglalkozni egy termék vagy szolgáltatás gondolatával, vagy amikor tudomást szerez egy termékről/ szolgáltatásról, és egészen addig formálódik, míg az élmény a fogyasztó emlékezetében él. A termékkel/szolgáltatással kapcsolatos teljes élmény ennek a több szakaszra bontható hosszú folyamatnak a részélményeiből áll össze, amelyben különböző mértékben – a fogyasztótól, illetve a konkrét ajánlat természetétől is függően – minden szakasznak sajátos jelentősége lehet (5.17. ábra).

Kultúramarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 881 1

Örülök, hogy Pavluska Valéria könyve az Akadémiai Kiadó marketing szakkönyvtár sorozatában megjelent. Amióta világ a világ, a kultúra mindig a fogyasztás tárgya volt. A mai fogyasztáselmélet egyik legnagyobb dilemmája a kultúra fogyasztásának és a fogyasztás kultúrájának kérdése. Többek között ezt a dilemmát is igyekszik feloldani ez a kiválóan szerkesztett, tudományosan igényes, rendkívül sokrétű, a kultúramarketinget új megvilágításba helyező könyv. Ajánlom a kötetet oktatóknak, kutatóknak, hallgatóknak, a kultúra területén dolgozó szakembereknek, és mindenkinek, aki szeretne elmélyülni a kulturális marketing elméletében és gyakorlatában.

Hetesi Erzsébet intézetvezető egyetemi docens

Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar

Pavluska Valéria nem csupán kiváló szakemberként, hanem kultúrafogyasztó értelmiségiként is hiteles feldolgozója a kulturális életben adekvát marketing tevékenységnek. A folyamatok értelmezésével és további kérdések feltevésével nemcsak a marketing szakemberek, hanem a területen tevékenykedő menedzserek számára is nagyon hasznos kiadványt ad. Munkája felhívja a figyelmet arra, hogy a marketing nem csupán az értékesítés eszköze, nem a reklám szinonimája, nem csorbítja a művészet szabadságát, és helyesen alkalmazva nem a kulturális termék devalválása, hanem minél szélesebb körben történő értékesítése a célja. A kultúrában alkalmazható marketing komplex, a kulturális tevékenység egészét átható gondolkodás- és cselekvésmód. Célja a művészeti, kulturális önkifejezés és a piaci viszonyok egyensúlyban tartása mellett elérni a közönségsikert, amely mintegy legitimálja az adott kulturális tevékenységet, a művészeti irányt annak érdekében, hogy a befogadó, a mecénás, a szponzorok és a fenntartók pénzügyi támogatásával a művészetek és a kulturális élet valódi szabadságát, lehetőségeit gyarapítsa.

Horváth Zsolt igazgató

Pannon Filharmonikusok-Pécs

Hivatkozás: https://mersz.hu/pavluska-kulturamarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave