Gelei Andrea, Dobos Imre, Bódi-Schubert Anikó

Üzleti kapcsolatok kutatása


„B” kapcsolat – Az egymásra találás

A kapcsolat következő fejlődési fázisában az üzleti célok domináns szerepe továbbra is fennmarad, de egyéni céljaik megvalósítása mellett a felek a diadikus értékesítés növelését is célként fogalmazták meg. Ezt a fejlődési fázist gyakorlatilag analógnak tekinthetjük az előző esetben azonosítottal, ugyanis a kapcsolati sikercélok alapkategóriájaként az üzleti célokból levezetett operatív működés adaptációját azonosíthatjuk. Hiszen a kapcsolati sikercélok szintjén itt is megjelennek a rövid távú, közös operatív célok, amelyek általában egy évre rögzítik a forgalom, a termékválaszték, az értékesítési politika és a kiszolgálás feltételeit, ezáltal finomítják és testre szabják a legelső fejlődési szakaszban kialakult vevőkiszolgálás folyamatát. A kapcsolat sikerének elérésében a következő kategóriák töltöttek be lényeges, támogató szerepet: a támogató üzleti környezet, a kompatibilis üzleti (stratégiai) célok, a rugalmas kiszolgálási feltételek, s a termékek rendelkezésre álló széles választéka.

Üzleti kapcsolatok kutatása

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 004 5

Gelei Andrea, Dobos Imre és Bódi-Schubert Anikó könyve az Üzleti kapcsolatok kutatása címet viseli ugyan, azonban a szerzők a fontos és előremutató módszertani sajátosságok mély és alapos elemzése mellett meghatározó jelentőségű stratégiai és elméleti kérdéseket is tárgyalnak. A kötetben bemutatott új módszertani megközelítések alapvető hasznossága abban rejlik, hogy könnyebben hozzáférhetővé, mérhetővé és ezáltal hatékonyabban kezelhetővé teszik az üzleti kapcsolatok menedzselését. A szerzők olyan hiánypótló módszereket dolgoztak ki, amelyek nagymértékben megkönnyítik a kutatók és - nem utolsósorban - a valóban nemzetközi színvonalú tevékenységre törekvő vállalati vezetők munkáját abban, hogy eredményesebben tájékozódhassanak a nemzetközi üzleti hálózatok bonyolult, szövevényes dzsungelében. A könyv megbízható iránytűként segíti az olvasót napjaink komplex üzleti világának mélyebb, cselekvő megismerésében.

Mandják Tibor, kutatóprofesszor, EM Normandie (Normandy Business School), Le Havre, Franciaország

Az elmúlt évtizedekben a globalizáció az üzleti világ teljes átalakulását hozta magával. A korábbi, személyes vagy csoportkapcsolatokon alapuló tradicionális üzleti modelleket hálózatok bonyolult együttműködése váltotta fel. Nagy földrajzi távolságok, kulturális különbségek, a kereslet-kínálat kiegyensúlyozatlansága napi kihívást jelentenek a vállalatok menedzsmentje számára. Együttműködni - de hogyan? Az üzlet lényege ugyanaz maradt, de felépítése, sikeres működtetése új szaktudást igényel. Rendkívül inspiráló a könyv megközelítése, mert segít megérteni a globális ellátási láncok világát. A megértés pedig versenyelőny - ezért fontos számunkra, vállalati vezetőknek ez a könyv!

Jó a témaválasztás! Élő, eredeti.

Horváth Péter, Ügyvezető Igazgató, Gondrand Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-dobos-bodi-schubert-uzleti-kapcsolatok-kutatasa//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave