Agárdi Irma

Kereskedelmi marketing és menedzsment


Összegzés

A 8. fejezet során megismerkedhettünk a kiskereskedők árképzésének legfontosabb befolyásoló tényezőivel. Az árképzés függ a kiskereskedő beszerzési és működési költségeitől, a fogyasztók árelfogadásától, valamint a versenytársak árszínvonalától. A bruttó árrés fedezi a kiskereskedő költségeit és a kiskereskedelmi nyereség fedezete is egyben. Az árak változtatása, pl. árengedmény nyújtása a fogyasztóknak a bruttó árrés értékét, azaz a kiskereskedő profitját csökkenti, amelyet az árcsökkenés generálta magasabb értékesítési volumen, illetve a szállítói hozzájárulások kompenzálhatnak. A kiskereskedő fedezetipont-számítás segítségével kikalkulálhatja, hogy adott árengedmény és bruttó árrés mellett mennyivel több árucikket kell értékesítenie, hogy ne legyen az árcsökkentés veszteséges számára. A fedezetipont-számítás azonban nem veszi figyelembe a fogyasztó árérzékenységét, azaz hogy milyen mértékben fog reagálni az árváltoztatásra. A fogyasztói árérzékenység a kereslet árrugalmasságával számszerűsíthető, és megmutatja, hogy az árváltozás mekkora keresletváltozást idéz elő. A kiskereskedők számára árengedmények esetén a negatív előjelű árrugalmasság kedvező, mivel ebben az esetben a fogyasztók többet vásárolnak az akciós termékből. Az árengedmény okozta bruttó árréscsökkenést a termékkategóriák közötti kiegészítő hatások is mérsékelhetik, amit a kereslet árrugalmasságával mérhetünk.

Kereskedelmi marketing és menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 016 8

Ez a könyv kitűnő összefoglalást ad a kereskedelemben megfigyelhető nemzetközi és hazai trendekről, a fontosabb ismeretekről és a kereskedők napi munkafolyamatait is bemutatja. Rég túl vagyunk már a klasszikus „olcsón venni - drágán eladni" kereskedelmi stratégián, a világ komplexszé vált, csatornastratégiákat kell kialakítani, versenyezni kell lokális, országos és bizonyos vállalatoknak globális szinten is. Jó szívvel ajánlom ezt a kiadványt minden olyan jelenlegi és leendő kollégámnak, akik vagy ebben a gyönyörű szakmában, vagy akár a termelői, beszállítói oldalon vállalnak munkát, hiszen az üzleti partnerek számára fontos, hogy ismerjék egymás sajátosságait és gondolkodását.

Boros Péter, kereskedelmi igazgató

Co-op Hungary Zrt.

A könyv nagyszerűen rendszerezi, összefoglalja, hogy miként gondolkoznak, terveznek, hogyan döntenek és milyen technikával, milyen módszerekkel működnek a kiskereskedelmi cégek. A szerző világos, érthető stílusban ismerteti meg az olvasót az elméleti összefüggésekkel, a nemzetközi és hazai gyakorlat példáival, tapasztalataival. Hiányzott egy ilyen mű a Kereskedelem és marketing szak oktatásához, de a könyvet nemcsak a felsőoktatásnak ajánlom, hanem a kereskedelmi vállalkozások vezetőinek is, hogy segítségével ellenőrizzék és továbbfejlesszék üzleti gyakorlatukat.

Dr. Piskóti István igazgató

Marketing Intézet, Miskolci Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/agardi-kereskedelmi-marketing-es-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave