Agárdi Irma

Kereskedelmi marketing és menedzsment


Marks&Spencer: méretre szabott teljesítmény

A Marks&Spencer, az Egyesült Királyság legnagyobb ruházati kiskereskedője a 2008. márciustól 2009. februárig tartó pénzügyi évben az angol ruházati piacon, árbevétel alapján 10,7 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak. A vállalat árbevételének 90,1 százalékát (9 062 millió font) a hazai piac adja, amely a gazdasági válság hatására 1,7 százalékkal visszaesett. A nemzetközi tevékenység nettó árbevétele 897,8 millió angol fontot tett ki, amely a 2006/2007. évhez képest 25,9 százalékos növekedést jelentett. Csoportszinten összesen 40 országban 296 – saját tulajdonban lévő és franchise-üzlettel rendelkezik a vállalat.255 A vállalatcsoport 2008-ban további 32 üzlettel bővítette hálózatát, a görög és a cseh piacon megvalósított felvásárlásoknak köszönhetően. Magyarországon 18 éve kizárólagossággal képviseli a márkát az S Modell Kereskedelmi Zrt. 10 üzlettel.256

Kereskedelmi marketing és menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 016 8

Ez a könyv kitűnő összefoglalást ad a kereskedelemben megfigyelhető nemzetközi és hazai trendekről, a fontosabb ismeretekről és a kereskedők napi munkafolyamatait is bemutatja. Rég túl vagyunk már a klasszikus „olcsón venni - drágán eladni" kereskedelmi stratégián, a világ komplexszé vált, csatornastratégiákat kell kialakítani, versenyezni kell lokális, országos és bizonyos vállalatoknak globális szinten is. Jó szívvel ajánlom ezt a kiadványt minden olyan jelenlegi és leendő kollégámnak, akik vagy ebben a gyönyörű szakmában, vagy akár a termelői, beszállítói oldalon vállalnak munkát, hiszen az üzleti partnerek számára fontos, hogy ismerjék egymás sajátosságait és gondolkodását.

Boros Péter, kereskedelmi igazgató

Co-op Hungary Zrt.

A könyv nagyszerűen rendszerezi, összefoglalja, hogy miként gondolkoznak, terveznek, hogyan döntenek és milyen technikával, milyen módszerekkel működnek a kiskereskedelmi cégek. A szerző világos, érthető stílusban ismerteti meg az olvasót az elméleti összefüggésekkel, a nemzetközi és hazai gyakorlat példáival, tapasztalataival. Hiányzott egy ilyen mű a Kereskedelem és marketing szak oktatásához, de a könyvet nemcsak a felsőoktatásnak ajánlom, hanem a kereskedelmi vállalkozások vezetőinek is, hogy segítségével ellenőrizzék és továbbfejlesszék üzleti gyakorlatukat.

Dr. Piskóti István igazgató

Marketing Intézet, Miskolci Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/agardi-kereskedelmi-marketing-es-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave