Agárdi Irma

Kereskedelmi marketing és menedzsment


Fogyasztóknak nyújtott szolgáltatások

Azok a kiskereskedők, amelyek magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtanak a vásárlóik, ügyfeleik számára, szintén értékes versenyelőnyt alapozhatnak meg a szolgáltatásaikkal. Természetesen a kiskereskedelemben számtalan szolgáltatástípus létezik, azonban a szolgáltatásokat elsősorban az eladószemélyzet, illetve az ügyfélszolgálat végzi, azaz az emberi tényező nagyon fontos szerepet játszik. A magas színvonalú szolgáltatás komoly befektetést jelent a kiskereskedők számára, mivel az eladószemélyzetet rendszeresen képeznie kell, illetve a jól képzett, vevőismerettel és értékesítési tapasztalattal bíró munkatársak magasabb költségeket jelentenek a vállalat számára. A szolgáltatásalapú versenyelőnyök másolása ennek következtében nehézkes. Fontos azonban megjegyezni, hogy a szolgáltatás-színvonal emelésébe csak akkor érdemes beruházni, ha az megfelelő kereslettel és vásárlóerővel párosul.

Kereskedelmi marketing és menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 016 8

Ez a könyv kitűnő összefoglalást ad a kereskedelemben megfigyelhető nemzetközi és hazai trendekről, a fontosabb ismeretekről és a kereskedők napi munkafolyamatait is bemutatja. Rég túl vagyunk már a klasszikus „olcsón venni - drágán eladni" kereskedelmi stratégián, a világ komplexszé vált, csatornastratégiákat kell kialakítani, versenyezni kell lokális, országos és bizonyos vállalatoknak globális szinten is. Jó szívvel ajánlom ezt a kiadványt minden olyan jelenlegi és leendő kollégámnak, akik vagy ebben a gyönyörű szakmában, vagy akár a termelői, beszállítói oldalon vállalnak munkát, hiszen az üzleti partnerek számára fontos, hogy ismerjék egymás sajátosságait és gondolkodását.

Boros Péter, kereskedelmi igazgató

Co-op Hungary Zrt.

A könyv nagyszerűen rendszerezi, összefoglalja, hogy miként gondolkoznak, terveznek, hogyan döntenek és milyen technikával, milyen módszerekkel működnek a kiskereskedelmi cégek. A szerző világos, érthető stílusban ismerteti meg az olvasót az elméleti összefüggésekkel, a nemzetközi és hazai gyakorlat példáival, tapasztalataival. Hiányzott egy ilyen mű a Kereskedelem és marketing szak oktatásához, de a könyvet nemcsak a felsőoktatásnak ajánlom, hanem a kereskedelmi vállalkozások vezetőinek is, hogy segítségével ellenőrizzék és továbbfejlesszék üzleti gyakorlatukat.

Dr. Piskóti István igazgató

Marketing Intézet, Miskolci Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/agardi-kereskedelmi-marketing-es-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave