Puczkó László, Rátz Tamara

Az attrakciótól az élményig

A látogatómenedzsment módszerei


A munkatársak szerepe

Összefüggésben a kereskedelmi és vendéglátóegységekkel, érdemes említést tenni a munkatársak szolgáltatásorientált hozzáállásáról, illetve annak mértékéről. A szabadidős és kulturális szolgáltatások tekintetében fokozottan érvényes az az alapelv, hogy az élmény meghatározó tényezője az a személy vagy csoport, akivel a látogató az intézményben való tartózkodása során interakcióba lép. Legyen az a bejáratnál a jegyszedő, a SzNM egyes épületeinél található, népművészeteket bemutató interpretátor vagy a büfé személyzete, a barátságos, szolgálatkész hozzáállás olyan attitűd, amelyet a személyzettől minden látogató alapvetően elvár. Ennek hiánya nagymértékben rombolhatja a SzNM imázsát. Fokozottan igaz ez a boltok, üzletek, illetve a vendéglátóhelyek esetében, mivel ezekben majdnem minden látogató megfordul, illetve ahogy a 8.8. ábra is mutatja, az interpretátorok esetében is, hiszen ők is nagyszámú látogatóval kerülnek kapcsolatba.

Az attrakciótól az élményig

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 883 5

Ez az első kötet a témában, amely nyomot hagy, képbe hoz és felráz!

 

Puczkó László és Rátz Tamara Az attrakciótól az élményig című könyvének középpontjában az a turista/látogató/fogyasztó áll, aki vizsgálja, elemzi, értékeli a természeti és kulturális örökség közzétételének különböző gyakorlatait. A szerzők jól elkülönítik az információ és az interpretáció fogalmát, megértetve, hogy hol ér véget az egyik, s hol kezdődik a másik, s egyúttal bemutatják az élmény különböző vetületeit is. Állításaikat a pszichológia, a gazdaságtan és a kultúratudomány oldaláról egyaránt alátámasztják.

A kötet mértékadó mintákat ad az interpretációk tervezéséhez. Példáit olyan területről hozza, mint a tematikus út, a helyben megőrzött örökség, a múzeum, illetve a tudatosan művelt angolszász minták a helyi örökség-színhelyektől a mega-múzeumokig. A szemlélet őszinte, kritikus, szellemes, elegáns és támogató: önvizsgálathoz és ösztönző továbblépéshez egyaránt segítséget nyújt. A kutatások, elemzések, tervezések kézikönyveként is használható, s egyben sorvezetőként is szolgál.

A kiadványt mindazoknak a szakembereknek ajánljuk, akik terveznek, létrehoznak, fenntartanak és fejlesztenek különböző attrakciókat - akár látogatóközpontokban, múzeumokban, turisztikai és örökséghelyszíneken, kulturális és hagyományőrző civil szervezetek munkájában vagy más keretek között. Alapvető kézikönyvként használhatják azok a felsőfokú és felnőttképző intézmények is, melyek a mű tematikáját érintő területekre képeznek szakembereket.

 

Bárd Edit

Duna Múzeum, PR és marketing munkatárs

Káldy Mária

igazgató, Szabadtéri Néprajzi Múzeum, Múzeumi Oktatási és Képzési Központ

Szabó Zsuzsanna

igazgató, Szabadtéri Néprajzi Múzeum, Üzemeltetési és Ismeretátadási Igazgatóság

Hivatkozás: https://mersz.hu/puczko-ratz-az-attrakciotol-az-elmenyig//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave