Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


A mintavételi technika kiválasztása

Mintavételi technika alatt azt értjük, hogy a mintavételi keretből hogyan választjuk ki a mintaelemeket. Ennek két fő típusát különböztethetjük meg, a valószínűségi (véletlen) és a nem valószínűségi (nem véletlen) mintavételi technikákat (9.5. ábra). A két módszert az különbözteti meg egymástól, hogy a valószínűségi mintavételi technikák esetében a mintavételi keret minden egyes tagjáról előre és pontosan tudom, milyen eséllyel kerülhet a mintába, míg a nem valószínűségi mintavétel esetében ennek esélyére legfeljebb csak tippelni lehet. A kettő közötti különbség talán meglehetősen elvontnak hangzik, de mégis rendkívül fontos következménnyel jár, hogy egy mintát a két módszer közül melyikkel választanak ki. A valószínűségi (véletlen) mintavétel esetében ugyanis a valószínűség-számításra mint tudományágra alapozva számszerűsíteni tudjuk a kapott minta reprezentativitásának valószínűségét, ezáltal a kutatás eredményeinek megbízhatóságát is egyben. A nem valószínűségi (nem véletlen) mintavétel esetében azonban mindezt megint tippelni lehet csupán, és inkább csak reménykedhetünk, hogy a minta valamennyire ténylegesen reprezentálja azokat, akikből a mintaelemeket kiválasztottuk.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave