Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


Nem valószínűségi (nem véletlen) mintavételi technikák

A nem valószínűségi mintavételi technikák alkalmazása a gyakorlatban a kvantitatív kutatások esetében is jóval elterjedtebb annál, mint amit tulajdonságuk (a hiba számszerűsíthetőségének hiánya) indokolna. Az, hogy mégis népszerűek, az nagyrészt annak köszönhető, hogy gyakorlati megvalósításuk nagyságrendekkel egyszerűbb, mivel nem kell a sokaságról előzetesen információkkal, tipikusan egy konkrét listával vagy adatbázissal rendelkeznem. A szakirodalom egyértelműen kvalitatív módszerek esetében javasolja leginkább. Ugyanakkor bizonyos esetekben, a végső eredmény tekintetében megközelítik a valószínűségi minta pontosságát is. Ez legjobban akkor volt megfigyelhető, amikor a politikai közvélemény-kutatások történetében párhuzamosan alkalmazták a valószínűségi és nem valószínűségi kiválasztási technikákat, és bár összességében előbbi jobb előrejelzőnek bizonyult, egyes esetekben és feltételek mellett a nem véletlen (valószínűségi) minta is elfogadható eredményre vezetett. Ennek ellenére kvantitatív kutatások esetében csak fenntartásokkal szabad alkalmazni ezeket. Az alábbiakban ismételten csak a legelterjedtebb technikákat tárgyaljuk részletesebben.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave