Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


A kutatás célja (vezetői döntési probléma)

A kutatási terv első lépése a kutatás céljának, a vezetői döntési problémának18 minél pontosabb maghatározása kell, hogy legyen, azaz annak a leírása, hogy a felhasználó milyen döntések meghozatalához szeretne adatokat, információkat gyűjteni. A gyakorlatban azonban a menedzser számára nem mindig látható, mit kellene csinálnia ahhoz, hogy javítson terméke helyzetén, csupán negatív piaci jelzéseket kap. Tipikusan ilyen helyzet, amikor az tapasztalható, hogy a cég termékének forgalma lassan és egyenletesen csökken, de a menedzser nem tudja, mi lehet ennek az oka, így még az sem egyértelmű pontosan, min kellene változtatni, nemhogy az, hogy milyen módon. Ebben az esetben a kutatás célja csak nagyon tágan határozható meg, a kutatási terv bizonyos részei pedig szintén nehezen tervezhetők előre, hiszen nem tudni még, milyen területen sikerül feltárni valamilyen előremutató információt, illetve tipikusan a kutatás első fázisának végeredményeként lehet meghatározni, hogy a második fázisban mit is akarunk majd mérni, és hogyan.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave