Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


A márkaérték mérése a piackutatói gyakorlatban

A márkázás vállalati fontossága miatt a márkaérték mérés kiemelten fontos a piackutatási gyakorlatban. A piackutató vállalatok saját termékeket fejlesztenek ki a márkaérték mérésére, ahol a fentebb ismertetett komponensek alapján részben egyedi megoldásokat dolgoznak ki. A mért változók köre hasonló, és megfelel azoknak az elméleti modelleknek, amelyeket ismertettünk. Az egyediség a mérés módjából, a kérdésfeltevésből, a kérdések számából és témaköréből, illetve a mérésbe bevont változók összetételéből ered. A piackutatók sokszor a márkaérték egy-egy elemére koncentrálnak, és a teljes elméleti modellt több termék kínálatával fedik le. A gyakorlati modellek a márkaérték egyes tényezőiből gyakran mutatókat számolnak, ezzel kifejezve egy-egy márkaelem, illetve a teljes márkaérték nagyságát. Ezek a mutatók alkalmasak arra, hogy időben vagy kategóriák szerint, iparágak között és iparágon belül összehasonlításokat tegyenek lehetővé. A következőkben néhány nemzetközi piackutató vállalat márkaérték mérésének módját ismertetjük.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave