Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


Márka-ár választás (BPTO)

A márka-ár választási technika (BPTO) a vevők választását két tényezőre vezeti vissza, márkára és az árra. Az alkalmazott stimulusanyagokon ez a két adat kerül prezentálásra, és ezek alapján kell a válaszadóknak meghozniuk a döntéseket. A kérdezés során a bemutatott termékhez árakat kapcsolnak a kutatók, és megkérik, hogy a kutatásban részt vevők válasszanak, melyik ajánlatot tartják a legvonzóbbnak, melyiket vennék meg egy vásárlási szituációban. A válaszadó dönthet úgy is, hogy egyiket sem, ellenben, ha sikerült egyet meghatároznia, akkor annak az ára egy egységgel megemelésre kerül, és újból dönteni kell a preferált márkáról (15.5. ábra). A kérdezés addig folytatódik, amíg a válaszadó az adott árakon már egyik márkát sem vásárolná meg, vagy a termékek elértek egy olyan árat, amely már a kutatás érdeklődésén kívül esik (pl. már piaci szempontból nem realisztikusak).

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave