Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


Online piackutatási megoldások, újdonságok

2010-ben az online kutatások értékbeli részesedése globálisan 20%, hazánkban 6% volt. A hazai piackutató ügynökségek termékei között ugyan megtalálható az online adatfelvétel, de egyelőre a megrendelői oldal még nem felkészült a módszer nagyobb mértékű alkalmazására (Professzionális Piackutatók Társasága, 2011). Az internetes felmérések alkalmazásának aránya összefügg az online access panelek minőségével, ami azt jelenti, hogy minél érettebb a piac ebben a tekintetben, az online kutatások annál inkább helyettesíteni tudják a telefonos vagy a személyes megkérdezési módszereket (NRC, 2007). Az online csatorna azonban nem alkalmas minden célcsoport elérésére, így a jövőben várhatóan egyre több hibrid adatfelvételi megoldás jelenik majd meg. Ennek során az online módszert a személyes, illetve a telefonos lekérdezéssel kombinálják azért, hogy az egyes módszerekkel nehezen elérhető célcsoportokat is megkérdezhessék. Az online megközelítésben még nagy lehetőségek rejlenek. A hardver- és szoftverfejlődéssel, a sávszélesség növekedésével, a virtuális világ térnyerésével újabb lehetőségek nyílnak meg a piackutatók előtt is. A következőkben összegyűjtöttünk néhány megoldást, amely az egyszerű online kérdőívlekérdezésnél szélesebb körűen vagy kreatívabban használja az online kutatás nyújtotta lehetőségeket.57

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave