Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


A kutatásnál felhasznált adatok eredete szerint

A kutatási módszereket az alapján is lehet csoportosítani, hogy egy adott kutatási kérdés megválaszolásához mikor és milyen céllal összegyűjtött adatokat használunk fel. A primer kutatás során a kutatási egységekről/-től történő közvetlen adatgyűjtést a szóban forgó kutatási kérdés megválaszolása indukálja. Ha például egy településen található háztartások számát szeretném megtudni – tegyük fel, hogy egy direkt marketingkampány költségeinek előzetes megtervezéséhez –, akkor elvileg végezhetnénk primer kutatást is, ami azt jelentené, hogy el kellene utaznunk az adott településre, és miután definiáltuk magunknak, hogy mit értünk pontosan háztartás alatt, el kellene kezdeni végigjárni az utcákat, és meg kellene számolni azokat. Valószínűleg ez még akkor sem lenne hatékony, ha egészen kis településről van szó, mivel ezt a primer kutatást már elvégezte helyettünk a KSH, és könnyedén hozzáférhetünk mint szekunder adat.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave