Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


Az adatfelvétel során a kutatási alanyokkal/egységekkel történő kommunikáció módja szerint

Egy kutatás során az adatfelvétel történhet megfigyelés vagy megkérdezés alapján. A megfigyelés olyan kutatási módszer, amely során a szükséges adatokra nem teszünk fel közvetlen szóbeli vagy írásbeli kérdéseket. A definíció nem zárja ki, hogy a kutatás alanya és a kutató (adatfelvevő) között szóbeli vagy írásbeli kommunikáció létrejöjjön, és a megfigyelés akár párhuzamosan történjen. Tegyük fel például, hogy egy rejtett vásárlás keretében a cél az autóiparban az eladószemélyzet magatartásának megfigyelése. Lehet, hogy az álcázott vásárló megkérdezi, hogy mit ajánl az értékesítő, de valójában nem magára az ajánlatra kíváncsi, hanem arra, hogy az illető mennyire vevőorientált. Vajon előbb megpróbálja megismerni a vevő igényeit, és utána ajánl modellt, vagy inkább azonnal megpróbálja valamire rábeszélni a vevőt (például egy tesztautó megvételére), anélkül, hogy megkísérelné megtudni, mi lenne a legjobb számára? A folyamat alatt egyszer sem kérdezünk rá az értékesítőnél közvetlenül, hogy magát mennyire tartja vevőorientáltnak. Így ez a módszer besorolható a megfigyelések közé. Természetesen a legtöbb esetben a megfigyelés során még ennyire sem kerül közvetlen kapcsolatba a megfigyelő és a megfigyelt, és semmilyen interaktív kommunikáció nem jön létre köztük.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave