Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


A mérőeszköz kifejlesztése

Amennyiben pontosan tudjuk, hogy milyen adatokra van szükségünk, és azt milyen formában tudjuk majd összegyűjteni, akkor a következő lépés annak az eszköznek a megtervezése és véglegesítése, amelynek segítségével az adatokat rögzítjük. A mérőeszköz számos formát ölthet. Kvantitatív megkérdezéseknél precízen kidolgozott kérdőív segít a kutatónak, strukturált megfigyelések esetében szintén részletes adatlapra kerülnek az adatok, a kvalitatív kutatásban, ahol az interjúk strukturálatlanok, csak lazábban szerkesztett, interjúvázlatnak tekinthető vezérfonalat fejlesztenek ki a kutatók. A mechanikus műszerrel történő megfigyelés esetén pedig egyáltalán nem beszélhetünk kérdőívről, hanem csak a szó szoros értelmében vett mérőeszközről. Szekunder kutatás során viszont nem alkalmazunk mérőeszközt, mivel az adatfelvétel tőlünk függetlenül történik.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave