Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


A szindikált szolgáltatások

A szindikált szolgáltatás piackutató cégek által kínált termék, amelynél egy közös adatbázisból nyújtanak információt a szolgáltatást megrendelő több cégnek. Tehát szindikált kutatás esetében a kutatás nem egyedi megrendelésre készül, az adatfelvétel előzetesen lezajlik. Ez azt jelenti, hogy az adatbázist vagy az elemzést, illetve az adatokat lehet megrendelni a kutatást végző vállalattól. A piackutató az adatgyűjtést egyszerre végzi, de a terméket külön-külön értékesíti az ügyfelek felé, így több megrendelő információigényét elégíti ki egy adatfelvétellel. A felméréseket általában rendszeres időközönként végzik adott ügyfélközönség megrendelésére. Az adatgyűjtés célja nem a megrendelő egyedi marketingkutatási problémájának a megoldása, ugyanakkor az adatok az ügyfelek számára bizonyos korlátok mellett tovább alakíthatóak. Ez a megoldás költségtakarékosabb, mint egy primer kutatás megvásárlása, ugyanakkor nincs lehetőségünk (vagy csak nagyon kis mértékben) a kutatás módszertanának a megválasztására vagy személyre szabott kérdések használatára.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave