Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


Fogalmak, tárgyszavak

belső érvényesség
(internal validity)
direkt megfigyelés
(direct observation)
etnográfiai kutatás
(ethnographic research)
fogyasztói etnográfia
(consumer ethnography)
kísérlet
(experiment)
kísérleti terv
(experimental design)
külső érvényesség
(external validity)
laboratóriumi megfigyelés
(contrived observation)
megfigyelés
(observation)
megfigyelés természetes környezetben
(natural observation)
műszeres megfigyelés
(mechanical observation)
nem részt vevő megfigyelés
(non-participant observation)
netnográfia
(netnography)
nyílt megfigyelés
(undisguised observation)
nyomelemzés
(trace analysis)
őrszemhatás
(sentinel effect)
piactesztelés
(market testing)
rejtett megfigyelés
(disguised observation)
rejtett vásárlás
(mystery shopping)
részt vevő megfigyelés
(participant observation)
strukturálatlan megfigyelés
(unstructured observation)
strukturált megfigyelés
(structured observation)
sűrű leírás
(thick description)
szemmozgáskövetés
(eye-tracking)
szimulált tesztpiac
(simulated test market)
tartalomelemzés
(content analysis)
tesztpiac
(test market)

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave