Hofmeister-Tóth Ágnes

A fogyasztói magatartás alapjai


Feladatok

  1. Válasszon ki egy újságot, amely több hirdetést tartalmaz! Kérje meg legalább öt ismerősét, hogy lapozzák végig (csak egyszer!), majd mondják el, hogy milyen reklámokra emlékeznek a látottak közül! Milyen elemek keltették fel leginkább a válaszadók figyelmét? Hogyan befolyásolták az eredményt a figyelemre ható külső és belső tényezők? Miből adódhatnak a válaszadók eltérő eredményei?
    Fontos: A megkérdezettek legyenek minél különbözőbbek (kor, nem, foglalkozás szerint)! Ne árulja el előre a kérdést, csak miután végiglapozták az újságot!
     
  2. Hasonlítsa össze a mobilszolgáltató cégek árajánlatait (szolgáltatás és készülékek)! Hogyan jelennek meg a fogyasztók árészlelését befolyásoló tényezők a cégek kommunikációs gyakorlatában? Miben térhetnek el a különböző célcsoportok árészlelését befolyásoló tényezők?
     
  3. Lapozzon végig egy magazint, majd jegyezze fel, hogy mely reklámokra emlékszik! Lapozza át újra, és hasonlítsa össze azokat a reklámokat, amelyekre emlékezett, azokkal, amelyekre nem, a figyelemre ható külső (intenzitás és méret, pozíció, kontraszt, újdonság, ismétlés) és belső (saját elvárások, érdeklődés, szükségletek, motívumok) tényezői alapján!
     
  4. Válasszon ki legalább 5 olyan hirdetést, amely megítélése szerint erőteljesen felkelti a fogyasztók figyelmét! Elemezze e hirdetések hatásmechanizmusát!

A fogyasztói magatartás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 889 7

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a hazai és más kultúrákban élő potenciális vásárlók várható magatartásának alapos ismerete. A fogyasztói magatartás tanulmányozása magában foglalja az olyan megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Magában foglalja továbbá az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, azt, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, hogyan dolgozzák fel az információkat, hogyan értékelik az alternatívákat, illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.

A könyv megírásával az volt a célom, hogy áttekintést adjak azokról a legfontosabb elméletekről és koncepciókról, amelyek segítik az olvasót a fogyasztói magatartás megértésében. A könyvben az olvasó bepillantást nyerhet a vásárlói döntések bonyolult mechanizmusába, és megismerkedhet a véleményalkotást befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mindazokkal a külső és belső hatásokkal, amelyek fogyasztói döntéseinket meghatározzák. Ha megértjük az egyéni fogyasztó döntéseinek lényegét, akkor hatásosabban és eredményesebben léphetünk ki a piacra, vehetünk részt a piaci versengésben, határozhatjuk meg marketingstratégiánkat. A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.

A szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-a-fogyasztoi-magatartas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave