Hofmeister-Tóth Ágnes

A fogyasztói magatartás alapjai


Ellenőrző kérdések

  1. Hogyan határozná meg az attitűd fogalmát?
  2. Hogyan csoportosíthatóak az attitűd komponensei? Mondjon példát az egyes komponensek működésére!
  3. Példák segítségével mutassa be az attitűd legfontosabb jellemzőit!
  4. Hogyan használható a fogyasztói magatartás alakításában az egyes attitűdfunkciók ismerete? Melyek alakíthatóak könnyen és melyek kevésbé?
  5. Melyek az attitűd kialakulásának forrásai? Hogyan befolyásolhatja a marketing az egyes forrásokon keresztül a kedvező attitűd kialakulását?
  6. Következtethetünk-e egyértelműen az attitűd alapján a magatartásra? Mitől függ az attitűd befolyásoló hatása?
  7. Milyen változatait ismeri a Fishbein-modellnek? Az attitűd mely komponensének mérésére szolgál a modell? Melyek a modell korlátai?
  8. Hogyan mérhető az attitűd affektív és magatartási komponense?
  9. Hogyan alakíthatóak az attitűd egyes komponensei?

A fogyasztói magatartás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 889 7

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a hazai és más kultúrákban élő potenciális vásárlók várható magatartásának alapos ismerete. A fogyasztói magatartás tanulmányozása magában foglalja az olyan megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Magában foglalja továbbá az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, azt, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, hogyan dolgozzák fel az információkat, hogyan értékelik az alternatívákat, illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.

A könyv megírásával az volt a célom, hogy áttekintést adjak azokról a legfontosabb elméletekről és koncepciókról, amelyek segítik az olvasót a fogyasztói magatartás megértésében. A könyvben az olvasó bepillantást nyerhet a vásárlói döntések bonyolult mechanizmusába, és megismerkedhet a véleményalkotást befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mindazokkal a külső és belső hatásokkal, amelyek fogyasztói döntéseinket meghatározzák. Ha megértjük az egyéni fogyasztó döntéseinek lényegét, akkor hatásosabban és eredményesebben léphetünk ki a piacra, vehetünk részt a piaci versengésben, határozhatjuk meg marketingstratégiánkat. A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.

A szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-a-fogyasztoi-magatartas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave