Hofmeister-Tóth Ágnes

A fogyasztói magatartás alapjai


Bevezetés

A fogyasztói döntéseket nem lehet megérteni annak a kulturális környezetnek az ismerete nélkül, amelyben ezek a döntések születnek. A kultúra az a szemüveg, amelyen keresztül a fogyasztók szemlélik az áruvilágot, és amelynek normái és értékei alapján alakítják ki vásárlási és fogyasztási szokásaikat. Ez a fejezet a kultúrával abból a szempontból foglalkozik, hogy a kultúra, amelyben élünk, hogyan befolyásolja a termékek jelentését és használatát a mindennapi életben. A marketingszakembereket elsősorban az érdekli, hogy a kultúrának melyek azok az elemei, amelyek a fogyasztói magatartást alakítják egy adott társadalomban. Például a muszlim vallásúak nem isznak alkoholt, a zsidó, illetve az iszlám vallás követői nem esznek disznóhúst, a hindu tradíciót követők nem esznek marhahúst. Ezeket és az ehhez hasonló ismereteket fontos figyelembe venni a marketingstratégiák kialakításánál.

A fogyasztói magatartás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 889 7

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a hazai és más kultúrákban élő potenciális vásárlók várható magatartásának alapos ismerete. A fogyasztói magatartás tanulmányozása magában foglalja az olyan megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Magában foglalja továbbá az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, azt, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, hogyan dolgozzák fel az információkat, hogyan értékelik az alternatívákat, illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.

A könyv megírásával az volt a célom, hogy áttekintést adjak azokról a legfontosabb elméletekről és koncepciókról, amelyek segítik az olvasót a fogyasztói magatartás megértésében. A könyvben az olvasó bepillantást nyerhet a vásárlói döntések bonyolult mechanizmusába, és megismerkedhet a véleményalkotást befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mindazokkal a külső és belső hatásokkal, amelyek fogyasztói döntéseinket meghatározzák. Ha megértjük az egyéni fogyasztó döntéseinek lényegét, akkor hatásosabban és eredményesebben léphetünk ki a piacra, vehetünk részt a piaci versengésben, határozhatjuk meg marketingstratégiánkat. A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.

A szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-a-fogyasztoi-magatartas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave