Hofmeister-Tóth Ágnes

A fogyasztói magatartás alapjai


Feladatok

  1. Készítsen interjút egy családdal, ahol legalább egy gyermek van. Kérdezze a szülőket, de kérdezze a gyereket egyedül is. Próbálja meghatározni, hogy az egyes családtagok milyen befolyással vannak a következő tárgyak gyermek által való használatáról: iskolai öltözet, sport, bicikli, üdítőital, reggeli, tvnézés, mozi, barátok stb.
     
  2. Keressen olyan reklámokat, amelyek a családi életciklus különböző szakaszait ábrázolják!
     
  3. Az idős emberek a fejlett világ országaiban egyre fontosabb fogyasztói szegmentumnak számítanak. Szekunder adatokra és saját megfigyelésre támaszkodva jellemezze e lehetséges célcsoport gazdasági jelentőségét Magyarországon!
     
  4. Mi jellemzi a gyermekek célcsoportját? Mire kell odafigyelni a gyermekeknek szóló marketingstratégia kialakításakor?

A fogyasztói magatartás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 889 7

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a hazai és más kultúrákban élő potenciális vásárlók várható magatartásának alapos ismerete. A fogyasztói magatartás tanulmányozása magában foglalja az olyan megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Magában foglalja továbbá az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, azt, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, hogyan dolgozzák fel az információkat, hogyan értékelik az alternatívákat, illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.

A könyv megírásával az volt a célom, hogy áttekintést adjak azokról a legfontosabb elméletekről és koncepciókról, amelyek segítik az olvasót a fogyasztói magatartás megértésében. A könyvben az olvasó bepillantást nyerhet a vásárlói döntések bonyolult mechanizmusába, és megismerkedhet a véleményalkotást befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mindazokkal a külső és belső hatásokkal, amelyek fogyasztói döntéseinket meghatározzák. Ha megértjük az egyéni fogyasztó döntéseinek lényegét, akkor hatásosabban és eredményesebben léphetünk ki a piacra, vehetünk részt a piaci versengésben, határozhatjuk meg marketingstratégiánkat. A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.

A szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-a-fogyasztoi-magatartas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave