Heidrich Balázs

Szervezeti kultúra és interkulturális menedzsment


A szubkultúrák típusai

A vállalati kultúra tárgyalása kapcsán kikerülhetetlen kérdés a szubkultúrák fogalmi meghatározása, szerepe az összvállalati kultúra alakításában és típusainak felsorolása. Már Schein is elismerte, hogy egy nagyobb szervezetnél nem lehet egységes kultúráról beszélni. Így nincs értelme olyan nagy vállalatok, mint az IBM, General Motors vagy a Shell Oil esetében egy és oszthatatlan kultúrát feltételezni. Azonban ha úgy találjuk, hogy bizonyos alapvető feltételezések a szervezetről minden egységben, illetve osztályon megtalálhatók, akkor a szervezet kultúráját lehet egyedinek, csak rá jellemzőnek tekinteni. Ezzel persze nem áll ellentétben az a tény, hogy ettől még az egyes részlegeknek és üzemegységeknek megvan a saját egyediségük és szubkultúrájuk. A szervezeti fejlődés során az egyes társadalmi csoportok, melyek gyakran természetszerűleg a funkcionális vagy területi csoportokkal azonosak, kialakítják a maguk egyedi szubkultúráját. Ezek lehetnek egymással ellentétesek is, azonban egy válság vagy közös ellenségkép megjelenésekor egy irányba hatnak.

Szervezeti kultúra és interkulturális menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 146 2

Hivatkozás: https://mersz.hu/heidrich-szervezeti-kultura-es-interkulturalis-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave