Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


A fogyasztó helyzete

A fogyasztó fogalmának meghatározására országonként és vizsgált gazdasági témakörönként eltérő megközelítések találhatók. A szakemberek más kört értenek fogyasztó alatt a versenyszabályozásban, mást a szerződéses kapcsolatok vizsgálatánál. A fogyasztóvédelem területén is kétféle megközelítéssel találkozhatunk. Az egyik megközelítés a fogyasztó fogalmát az egyénekre, a természetes személyekre szűkíti le. A másik megközelítés a fogyasztó fogalmát azokkal a természetes és jogi személyekkel azonosítja, akik a termékek vagy szolgáltatások végső vásárlói, felhasználói. Az intézményes fogyasztóvédelem legátfogóbban a lakosság, mint végső fogyasztó nem üzleti célú tevékenységéhez kapcsolódó jogait szolgálja.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave