Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


Az üzleti szolgáltatások gazdasági növekedést fokozó hatása

Az üzleti szolgáltatások legtágabban értelmezett fogalmának azt tekintjük, amikor a kategóriát a termelői szolgáltatások szinonimájaként használják. Ebben az esetben üzleti szolgáltatásnak (Business Related Services, BRS) minősítenek minden olyan szolgáltatási tevékenységet, amely nem a végső lakossági, társadalmi fogyasztók igénykielégítése érdekében történik. Ezen fogalomhasználat mellett még mindig túl szélesnek tartható azon üzleti szolgáltatási kategóriakialakítás is, amelynél ide sorolják a pénzügyi, banki, biztosítási szolgáltatásokat is. Ezen utóbbi szolgáltatások álláspontunk szerint egy önálló, külön tevékenységcsoportot alkotnak, amelyek sajátos jellemzőik következtében egy homogénebb kategóriaként jelennek meg, s azokat nem célszerű „összemosni” a heterogén üzleti szolgáltatási csoportba sorolható szolgáltatási tevékenységekkel. Mind elméleti, mind pedig gyakorlati szempontból jobbnak tartjuk az üzlet szolgáltatások előzőekben említetteknél szűkebb értelmezését, csoportkialakítását, s ehhez igazodóan foglalkozunk ebben a fejezetben ezzel a kategóriával, a tevékenységcsoportokkal.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave