Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


Az információk területei

Minden gazdálkodó szervezet, vállalkozás tevékenységében kétféle információforrásra, mégpedig a külső és a belső információkra egyaránt támaszkodhat. A szervezet eredményes működéséhez, a sikeres piaci szerepléshez ezen információk folyamatos és tudatos gyűjtésére, elemzésére és felhasználására szükség van. Bár a kétféle információforrás és információ között sok esetben szoros kapcsolat és bizonyos szempontból jelentős mértékű helyettesíthetőség is fennállhat, azonban szerepük, felhasználási céljuk, gyűjtésük és kezelésük szempontjából egyaránt alapvetően különböznek is egymástól. Témakörünkbe ezek közül azok a külső információk tartoznak, amelyek megszerzésének szükségességét és fontosságát hazai viszonylatban a piacgazdaságra való áttérés folyamatával párhuzamosan kezdték tulajdonképpen felismerni a vállalatok, vállalkozók. Az információ biztosította tájékozottság olyan hatalom, amely a piacon vezető szerepet, érvényesülést, nagyobb profitot eredményezhet, illetve hiánya kudarchoz, vagy akár a bukásához is vezethet. Az információk megszerzése ezért nemcsak a gazdasági hatalom/erőfölény elnyerésének, hanem megtartásának is elengedhetetlen feltétele. Ebből is következően a vállalati/vállalkozási menedzsment részére az információgyűjtés, az információszolgáltatási kínálat figyelemmel kísérése, s az abból történő választás és vásárlás folyamatos tevékenységet igényel. Napjainkban az információs társadalom valósággá vált, és forradalmasította az információk létrehozásának, elosztásának és fogyasztásának folyamatát. Az EU központi szerepet játszik ebben, egyenlő esélyeket biztosít minden résztvevőnek.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave