Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


A franchise-rendszer folyamatszervezése

Az előzőekben ismertetett általános követelményeket szem előtt tartva lehetséges a franchise-típusú vállalkozás kialakítása, amelynek folyamatszervezését a 7.1. sz. ábra tartalmazza. A majdani sikeres működés szempontjából a franchise mindkét szereplőjének − az átadónak és az átvevőnek − meghatározott adottságokkal kell rendelkeznie. Akár ezek valamelyikének alacsonyabb színvonala, akár az átvevő anyagi forrásainak szűkössége esetén az elemzés az együttműködés nemleges megítéléséhez vezethet. A folyamatábrán szemléltetett franchise-vállalkozások keretében a szereplők egyik csoportja, az átadók kötelezettséget vállalnak, hogy termékük (szolgáltatásuk) egyenletes színvonalával védik az átvevők beruházását és szolgáltatást (tanácsadást, képzést stb.) nyújtanak részükre. Az átadó végzi a rendszer megtervezését, kialakítását, biztosítja annak szükség szerinti továbbfejlesztését, tökéletesítését, valamint gondoskodik a széleskörű reklámozásról és a vállalkozás működtetése alatti folyamatos ellenőrzésről. Ahhoz, hogy a vállalkozó ténylegesen franchise-átadóvá válhasson, a saját franchise-vállalkozásának sikeres piaci működése jelenti az egyik nélkülözhetetlen előfeltételt.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave