Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


A franchise kialakulása

A mai franchise egyik ősének is tekinthető üzleti forma Angliában alakult ki a XVIII. században. Ebben az időszakban az alkoholfogyasztás csökkenése érdekében az italárusítást az állam szigorú feltételekhez kötötte. A vállalkozóknak egyrészt engedélyezési díjat kellett fizetnie, másrészt a törvény előírta az ívók, italmérő-helyek berendezésének követelményeit. A sörfőző cégek az italmérési engedélyek jelentős részét megszerezték, és saját értékesítésük érdekében ezeket a koncessziókat átadták az italmérőnek, általában a kocsmárosok tőkeszegénységére tekintettel a pénzügyi támogatással együtt. Így alakult ki Angliában a meghatározott italok eladására jogosult kocsmák (tied house) rendszere, amely napjainkban is létezik.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave