Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


7P tényezős szolgáltatási marketingmix

A különböző osztályozások közül a szolgáltatásmarketing szempontjából említést érdemel Booms és Bitner megközelítése, akik a 4P-t további három tényezőcsoporttal egészítik ki: az emberi tényező (people), a tárgyi elemek (physical evidence) és a folyamat (process) bővítéssel a szolgáltatási marketingmix 7P-jéről beszélnek. A hételemű marketingmix elsősorban az angolszász szolgáltatásmarketing képviselői által vált elfogadottá és alkalmazottá. A következő, 8.2. sz. táblázat tartalmazza a hételemű marketingmix elemein belüli legfontosabb mix-eszközöket. A szolgáltatások fizikai termékektől lényegesen eltérő jellemzői miatt a klasszikus marketingmix elembővítése indokolt és célszerű. A táblázatban szereplő elemekből is érzékelhető azonban, hogy a bővítés nem egyformán konzisztens elemeket tartalmaz, s azok indokoltsága erősen különböző.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave