Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


Szolgáltatási árak, díjak

A szolgáltatási marketingmix második P-je, az ár (price) esetében elsősorban azt az összefüggést tartjuk szükségesnek kiemelni, ami a fogyasztók tudatában az ár és a minőség között a szolgáltatások esetében a fizikai termékeknél lényegesen erősebben jelenik meg. A fizikai termékeknél a vevő jelentős részben objektív paraméterek alapján, sok esetben pedig próba alapján össze tudja vetni az árak és a minőség viszonyát. Erre a szolgáltatások esetében jellemzően nincs lehetősége, s jórészt ebből adódóan erős a fogyasztóban az az asszociáció, hogy a magasabb ár (díj) értékesebb, jobb minőségű szolgáltatáshoz jutást eredményez, és az alacsonyabb árért pedig gyengébb, rosszabb szolgáltatást kaphat. Ezt a viszonylag széles körben elterjedt tudati összefüggést, asszociációt (ami mindaddig fennállhat, amíg a „tapasztalati” minőség meg nem cáfolja) a szolgáltatók nem hagyhatják figyelmen kívül áraik alakításánál, s a fizikai termékek területéhez képest sokkal óvatosabban kell bánniuk az árral a piaci versenyben. Egy megközelítésben a szolgáltatási piacokon a versenyár, csúcsár, bevezető vagy kúszóár, kapcsolt vagy kombinált ár, értékár vagy szegmensár, és a taktikai ár különböztethető meg. Ezen árfajták tartalma a következő:

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave