Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


A marketingmenedzsment folyamata

A szolgáltatási vállalkozások marketingstratégiájának kialakítása a marketingmenedzsment részét képezi. A marketingmenedzsment intézkedések, tevékenységelemek folyamatábráját a 8.7. sz. ábrán mutatjuk be. A marketingmenedzsment magában foglalja az összes olyan intézkedést, amely a vállalkozás piacra irányuló tevékenységeinek céltudatos kidolgozása, megvalósítása érdekében történik. A marketingmenedzsment folyamata hat fázisának többségét a korábbiakban már valamilyen formában érintettük, ezért itt csak a 6. fázis fontosságára hívjuk fel a figyelmet. Az ellenőrzési fázis alapvetően annak vizsgálatát jelenti, hogy eredményes volt-e a vállalkozás marketingmunkája, illetve a kitűzött céloktól való elmaradásnak erről az oldalról milyen okai lehettek. Az ellenőrzési munka, az elemzési tevékenység során szem előtt kell tartani, hogy elvileg bármelyik fázisban előfordulhattak téves döntések. Előfordulhat, hogy már az első fázisban valamelyik környezeti tényező megfelelő figyelembevétele elmaradt, s ez járt negatív eredménnyel. Ezért az ellenőrzés során pontosan feltárt és meghatározott hiba esetén abba a fázisba kell visszalépni, ahol a helytelen döntés, megítélés született, s onnan kiindulva kell az egész folyamatban szükséges korrekciókat elvégezni.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave