Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


Telefonmarketing

A telefonmarketing a nyolcvanas években került kifejlesztésre az USA-ban, s 1993 óta már Magyarországon is működik ez a szakvállalkozás. A telefonmarketingnek alapvetően két típusa, a „passzív” és az „aktív” telefonmarketing különböztethető meg. A „passzív telefonmarketing” (in-bound telemarketing) esetében a fogyasztó (ügyfél vagy érdeklődő) a kezdeményező. Ennek a típusnak a jellemző alkalmazási területei a közönségszolgálati telefon létesítése, a reklamációs szolgáltatás vagy a rendelésfelvevő szolgálat. A szolgáltatást megrendelők sok esetben úgy is ösztönzik a passzív telefonmarketing fogyasztók általi igénybevételét, hogy „hívott félként” a beszélgetés költségeit részben vagy akár teljesen is átvállalják. Az „aktív telefonmarketing” (out-bound telemarketing) esetében a kezdeményező a szolgáltatás megrendelője, aki így „kéretlenül” szólal meg célcsoportja tagjainak lakásában vagy irodájában. Éppen ezért a legtöbb fejlett országban szigorú törvényi, jogi szabályozás korlátozza az aktív telefonmarketing eszközének alkalmazási lehetőségeit. A telefonmarketing legfontosabb felhasználási területei az alábbiakban jelölhetők meg:

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave