Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


A Public Relations jellemzői, célcsoportjai

A Public Relations angolszász kifejezés, eredeti jelentése „nyilvános kapcsolatok”. A PR-nek megfelelő magyar szó, fogalom megalkotására számos kísérlet történt, s a különböző megközelítésekben a Public Relations-nel foglalkozó szakemberek napjainkban is több fogalmat használnak a PR szinonimájaként, például közönségkapcsolatok, közvélemény-formálás, kapcsolatépítés, kapcsolatszervezés, image-reklám. Megítélésünk szerint ezek egyike sem tudja megfelelően helyettesíteni a PR-t, egyik sem fedi teljeskörűen annak tartalmát, akárcsak mint a franchise esetében. A PR első, több mint kétszáz évvel ezelőtti megjelenése óta53 több mint félezer különböző fogalmi meghatározás keletkezett, lelhető fel a szakmai anyagokban. Miután nem tartozik céljaink közé egy Public Relations történelmi elemzés, fejlődéstörténeti összefoglaló készítése, csak annyit bocsátunk előre, hogy az idő előrehaladtával mind a PR tartalma, mind alkalmazási területei, mind pedig alkalmazott módszerei jelentős változáson, fejlődésen mentek keresztül.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave